fredag 12 december 2008

Stjärna+utmaning

De här gjorde jag med mina elever idag. De fattade galoppen direkt, även fast de behövde några papper att öva på. Prova ni också om ni inte redan gjort det. De är lättare att göra än de ser ut.
Skriv ut som en mall och överför sedan till tjockare dekorationspapper.
(Panduro har ju förstås många fina här) Jag har blivit utmanad av Malin.
Jag är smickrad, men samtidigt lite fundersam på om mina svar verkligen är så roliga att läsa. *tråkbea*

8 favoritprogram
Ser ju så sällan på teve, så det får bli:
1. "Bonde söker fru"
2. "Idol"
3. "Grey's anatomy" (som jag typ upptäckte bara för några avsnitt sedan...seeeg)

8 saker jag gjorde igår
1. Jobbade
2. Plockade upp julkrubban tillsammans med barnen
3. Bokade tågbiljetter
4. Pratade i telefon
5. Sydde hjärtan, stjärnor, näsduksfodral och änglavingar
6. Bloggade
7. Umgicks med maken när han installerade spotlights i köket
8. Läste inredningstidningar

8 saker jag ser fram emot
1. Ett färdigt kök
2. Gemensam ledighet hela familjen
3. MYCKET tid med barnen
4. Min coverlockmaskin
5. En färdig hall
Lyckligare än så kan jag nog inte bli! :-D

8 favorit restauranger
1. Jag har ingen favoritrestaurang faktiskt. Jag tycker om all mat som lagats av andra, särskilt min makes mat...den är underbar.
Svärmor lagar också gudomlig mat.

8 personer jag utmanar
Jag har verkligen ingen koll på hur utbredd den här utmaningen är, så jag skickar den vidare till alla som vill anta den. *tråkbea x 2*

Jag är precis hemkommen från en vinprovning med goooda viner. Ujuj så trevligt vi har det, jag har alldeles ONT i skrattmusklerna nu. Det är så skönt att krydda livet med detta.

Imorgon är det luciafirande på dotterns förskoleavdelning. Vi är egentligen lediga på fredagen, men ska förstås dit ändå en sväng. Trevligt och mysigt! Hon kommer bli så fin som tomte, även fast jag helst velat att hon skulle ha varit lucia (eftersom hon redan hade alla kläder till det). Någon ängel ville hon inte vara, trots att jag sytt klart änglavingarna.
"Jag kan vara din ängel HEMMA mamma"!
:-)

Nu är det dags att sussa...det är sent...eller snarare tiiidigt på fredagsmorgonen. Barnen och jag ska göra en "Janssons" och blanda ihop lite senap idag.
Vad ska ni hitta på?

Oavsett vad ni hittar på får ni ha en underbar fredag!
Kram Bea

Dagens elevcitat
Jag var ensam i klassrummet efter lektionens slut med en av mina nioåriga flickor.
"I går vattnade mamma blommorna"
Bara så där...i förbifarten. Och sedan tystnaden efter mitt leende. Och kommentaren:
"Ja-a...hon vattnar dem inte så ofta....för...hon har inte tid"

:-)

Åhhh...vad jag känner igen mig.

Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

4 kommentarer:

anna of sweden sa...

De där stjärnorna såg verkligen inte lätta ut.
Däremot proffsiga! :)

Anonym sa...

Vilka fina stjärnor. Glömde helt bort att vi brukade göra dessa själv när jag var liten, och jag brukade göra dom även med mina barn. Tack för den finna minnen. Har en underbar dag / ela

Vindling sa...

Superfina stjärnor. :)

Anonym sa...

Den stjärnan ska jag absolut göra på min skola!
Och det där med att vattna blommorna...hrm, min mamma brukar vattna mina när hon hämtar dottern på torsdagarna:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...