fredag 12 december 2008

Före-efter bilder i mängder...

...finner du här hos Designe Sponge
Jag sitter här med kaffet i handen och bara gapar inför all kreativitet och hjärtat dunkar av inspiration.
Gå in och kika du med och jag lovar att du snart sitter med tygsprätten i ena handen och en slippapperskloss i andra.
Tänk, de skapar ju en helt unik design av sånt som andra kallar "skräp"

Elementskydd i plywood som fungerar som kastrullupphängning.

Ljuvliga handgjorda bokstäver och vackert karmosinrödmålad koffert.

Kika på "före"bilden till den här lekhörnan. Jag förundras över hur "tänket" formades till det här utifrån den bilden man såg. Så oerhört inspirerande och jag vill bli liten och flytta in bums.


Vilken vilsam arbetsplats. Det här var tidigare ett "skräputrymme".



Jag kan sitta och titta på detaljerna länge, länge på den här bilden. Den känns inte rörig trots att det faktiskt är ganska många saker. Det är KONST det!




Jag tycker så mycket om den lilla artfigurinen som håller upp anslagstavlan. Så lekfullt!

Och oj vad jag tycker om gröna rum.
....

Luciafirandet i morse var så fint. Dottern gick runt som tomte och serverade pepparkakor tillsammans med sin kompis "pepparkaksgubben". :-)
Allt var så mysigt!

Innan jag avslutar vill jag ge er tips på favoritvinet från gårdagens vinprovning. Det var det godaste jag druckit på mycket länge och godast bland de fyra vinerna (och även billigast).
"Gnarly Head"

Nu är den lilla "rasten" slut och jag och barnen ska fortsätta våra aktiviteter här hemma. Vi har varit ute och byggt en snölykta och åkt pulka, skottat snö och tagit fram två stycken fårskinn som vi haft undanstoppade länge. De får ligga under altantaket och vädra ut sig lite, sedan ska de få komma in i vardagsrummet. :-)
Ha en fantastisk fredagseftermiddag!

Kram Bea

13 kommentarer:

Skatan sa...

Den lilla rasten...ja, det gäller att nästan stjäla sig små stunder fr sig själv. Jag har en sådan nu. Den tar slut om två minuter. Då är det dags att bege sig till lillanslussefirande - utomhus!

Önskar en fin helg!

/A

Kerstin sa...

Tack för tipset, en sådan sida är som en liten skatt att ruva på...

Det låter som ni har det alldeles underbart mysigt, och snö har ni fått med, hääärligt för barnen (även oss förväxta barn)

Ha en mysig helg, kram Kerstin

S o F sa...

Tack Bea för en underbar länkadress. Har suttit och tittat en lång stund nu på före/efter bilder - nåt som jag är väldigt förtjust i.

Önskar dig en fin Helg!

Anonym sa...

Oj, jag trodde först att det var hemma hos dig...inte undra på att hon syr så fina saker med den arbetsplatsen. Önsketänkande! Jag skulle behöva ett helt eget "lek"rum för mina prylar.

IKT i min vardag sa...

Vilken underbar sida du hittat. Tack för tipset om stjärnan, den ska jag göra på måndag med mina elever:)

Här har det åkts snowracer i full fräs idag för vi har äntligen fått snö!

Kram

Sara Mårtensson sa...

Där fanns det mycket inspiration att hämta!! Du hittar så mycket roligt du Bea! Skickar lite snö till er och hoppas ni får en fin Lucia helg!

Kram Sara

Sara Mårtensson sa...

oj.. det var ju tidigare i veckan ni hade lersörja men jag skickar lite mera snö i alla fall ;-)

Änglahem sa...

Åhhh...jag som trodde att vi skulle få se köket klart, vad snopet!*fniss*.

Snön efterlyser jag fortfarande, världens minsta tunnaste lager kom idag men den smälte ju bort lika fort*suck*. Blir nog ingen vit jul här nere...inte i år Heller!

Ha en skön helg!
Kram, Ulrika

Veronica Tingvall sa...

Du har fått en välförtjänad award på min sida.

Tack för all inspiration!
Hoppas ni får en fin helg
/Veronica

Anonym sa...

Du finner något roligt till dig i min blogg, för all inspiration du ger mig.

Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Vad fint!!
kram Lallis

Lilla Eken sa...

Men, så vackert det snöar på din sida...! Nu blev jag på gott humör! :-)
Kram/I.

Veronica sa...

Du har något hos mig! =o)

Kram Veronica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...