lördag 13 december 2008

Nyårslöften?

Lika tidig som jag är med att planera för julen...lika tidig är jag att börja tänka in det nya året. :-) Jag har redan bestämt mig för ett löfte till mig själv - jag ska lära mig sticka nästa år! De här söta tingen från "Second Cup" övertygar mig om att det inte bara går att skapa vackra tillbehör med virkning.

Kan ni sticka? Vad stickar ni i sådana fall?
Nu ska jag fortsätta julföreberedelserna här hemma. Barnen är hos sin farmor och farfar på landet i helgen. De åker pulka, pysslar och ska baka pepparkakshus.

Maken och jag ska fortsätta med köket och så ska jag försöka få klart de sista stora sakerna inför julfirandet som går att förbereda.

Ha en underbar helg!

Kram Bea
Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

11 kommentarer:

Skatan sa...

Åh fanken - här är det en som ligger steget före minsann ;-)

Lycka till med stickorna!

Kram.

Anonym sa...

Ja da! :-D Men jeg er også så gammel at jeg har lært det af min mormor og har haft det i skolens håndarbejdstimer. Jeg strikker pulsvarmere, tørklæder og sjaler. Når du har lært at strikke, så skal du melde dig ind på Ravelry, kigge hos Garnstudio og Knitty. Der er MASSER af inspiration at hente der!

Jette/Danmark

Caroline sa...

Att sticka är mint lika kul som att virka, dessutom går det fortare. Jag stickar allt möjligt, att sticka i rent ullgarn och sen tova det i tvättmaskin är spännande!

Mamma C sa...

Jag stickade mycket till barnen när dom var små. Tröjor, vantar, raggsockor och halsdukar. Ha en bra 3:e advent
Kram Mamma C

Vindling sa...

Nej, jag kan inte. Men jag vill också lära mig. Mamma lärde mig grunderna i somras nu är det bara att öva, öva och... öva.

Carolina sa...

Jag stickar, mest sjalar och mössor.

Anonym sa...

Jag stickar och har väl gjort det sedan jag var 10 år, med långa mellan rum. Jag har stickat både tröjor, koftor, mössor och sjalar. Nu är det mest sjalar som gäller. När jag var yngre brukade jag låna fasters stickmaskin och stickade flera mössor. Funderar faktiskt på att skaffa en maskin så småningom.

Men just nu är det julklappstillverkning som gäller, Fick hem min overlock igår så nu går vissa saker mycket fortare. =)

Sitter dock mest och funderar på huset just nu, var där idag och tittade och jag längtar efter att få börja renovera. Om allt går som det ska får vi nycklarna nästa vecka.

Hoppas ni får en trevlig tredje advent.

kaos i ett vitt hus sa...

nej, jag kan varken sticka eller virka men jag är sugen på att börja med virkningen..
lycka till men är säker på att det kommer gå galant!
kram, ninna

Kerstin sa...

Jorå, jag kan allt! Det är jätteskojigt och nästan lite...fascinerande... Jag brukar liksom titta på det jag stickat och tänka "Har jag gjort det här? Hur??" Vuxen som jag är =)

Jag stickar lite allt möjligt, både efter mönster och från mitt egna finurliga huvud - din stickning kommer helt säkert att bli toppen!

/ Kerstin

Sunells sa...

Jo, jag har alltid gillat att sticka, det är avkoppling för mig:)
Just nu blir det en del barnkläder, sjalar till mig mm.
Lycka till!

Ha en mysig 3:e advent!

Kram Katariina

Strömming sa...

Sticka är inte bara roligt, det är otroligt inne just nu! jag stickar tröjor till barn, strumpor, sjal, tofflor. Lycka till, du kommer nog gilla det skapandet också!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...