måndag 15 december 2008

Åhhh tjejer....

...ni rara som visat intresse för "Bytt är bytt"... jag skrev att jag skulle byta med er och om det blev fler "byterskor" så skulle maken och barnen få bestämma. Nååå...barnen har inte kunnat bestämma, maken säger att "Det är upp till dig" även fast han är väldigt nyfiken på Lindas tavlor.

Men....JAG KAN INTE VÄLJA!

Hur ska jag göra? Jag vill ju byta med ALLA er!? Hur tänkte jag när jag skrev inlägget?
(Jo-o...jag vet hur det var egentligen...det var den där fåniga Jantevanten som fick mig att tro att enbart EN, om jag hade TUR, skulle haka på. Jag trodde nog inte att jag skulle behöva välja.)

Jag gör helt enkelt en "lottning"...här och nu. Maken limmar golv för fullt i köket, men jag går och frågar honom nu om en siffra mellan ett och trettio.

Be right back!

Han svarade "24...som datumet för julaftonen då det här köket ska vara klart!"
När jag räknade efter så blev det "Smultronstället" som ville byta mot ljuspåse och Skarpinspirerad bräda. It's a deal!

I övrigt vill jag säga att jag är nyfiken på Mamma C:s vackra smycken,
Carolines "Julofant", på Lindas barntavlor (jag hittade ingen mailadress till dig) eller på söta "Krumelurs" frikostiga erbjudande om hemstöpta ljus, virkad liten söt varelse och saffransbiscotti.

Jag har sytt upp några ullstjärnor till så om ni fortfarande är intresserade av ett byte mot tre stycken stjärnor så kan ni väl kontakta mig via min mail beatrize_74d@hotmail.com så kanske vi fortfarande kan "julbytas"
*hoppas*

...

Jag vill passa på att tacka för alla fina awards jag fått. Jag är rödare än den rödaste tomteluva. Tackar och (jul)bockar!
Kram på er goa medbloggerskor.

Ulligagulligasaker skänkte mig denna. Tack gumman!

Min goa medpysslerska Loppipop gjorde mig glad med den här utmärkelsen.
Lycka till med ditt företag!


Eddan, ElenaCN, Klarafina, Lockas lilla längtanJag ger dessa tillbaka till er. Ni är guldbloggare allihop och betyder mycket för mig på olika sätt.


...

Vet ni...idag fick jag ta hem allt från keramiken. Jag tog en hel del bilder med mobilen. Ni kan inte ana vilka talangfulla deltagare det finns på min kurs. Hujistanes säger jag bara! Jag ska se om jag får ut någon vettig bild som jag kan visa er. På ena sidan av bordet stod en liten ensemble med enbart vita skapelser. Ni kan ju gissa vem den tillhörde? ;-)

Jag ska fota så ni får se mina alster av det jag drejat, tummat och kavlat. Jag är ganska nöjd, även om jag förstås hade mycket högre ställda förväntningar när jag började. (Förstås!) :-)

Nu ska jag sy undan några beställningar till julklappar på vimplar, näsduksfodral och sjaletter. Skojsigt!

Ha en härlig tisdag!

Kram Bea

11 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Hej
Jo jag har bilder på mina tygkorgar i min slideshow, fast de kanske inte syns så bra där.Jag har de även på bilder under etiketter sydda saker eller sydda presenter tror jag.

Jag byter gärna med dig en tygkorg mot ullhjärtan, kan det vara något?

kram Kristina

Lilla huset på prärien sa...

Grattis BEA du är så värd alla utmärkelser man kan få! Du har väl inte missat den från mig? http://lillahusetpaprarien.blogspot.com/2008/12/h-vilka-ntter.html
Annars får du kolla in den fina som ligger under det inlägget! "Du har en unik blogg"

Kram Jenny

Mamma C sa...

Jag har ingen bild på armbandet får väl fixa det. Grattis till alla dina utmärkelser som du fått. Dom ska du ha.
Kram Mamma C

Gnistrande snö sa...

Grattis till utmärkelserna!

Vilken cool idé det där med bytesgrejen men förstår att det leder till lite beslutsångest :-)

Väntar med spänning på att få se lite av keramiken som du skapat.

Ha det så gott!

/Kram

Sanna sa...

Känn ingen stress - tävlingen pågår ända till den 10:e januari. Du har hela jullovet på dig att skrynkla hjärnan. :)

Grattis till dina utmärkelser, du är så väl värd dem!

Tack för den fantastiska SWAP-presenten, hur kunde du veta att jag suktat efter en sådan?

*kram*

Annika sa...

Ska bli spännande att få se keramiken.... o vad bra att det var många som ville byta med dig.. tror jag det så fina saker du hade att erbjuda.. :) Kram Annika

Anonym sa...

Ja - lite läskigt... Fast mest kul!

Jag har gjort tavlan med decoupage-teknik. Alltså, klippte ut bilarna ur servetter och sen har jag limmat fast dem med decoupagelim på en vanlig tavelduk och så ett extra lager med limmet över hela tavlan. Det är ju väldigt enkelt och går snabbt - det svåraste var att få tag på servetterna med självaste "Blixten" på..

Ska bli spännande att se dina keramikalster och ert nya kök!

Kram! /Åsa

Flingan sa...

Jag märker att jag missat ett massa nu när jag varit sjuk. Byteshandeln är i full gång ser jag. Härligt!
Är du fortarande intresserad av sockarna? Det fattas bara en fot på den ena sen är dom färdiga.
Här har det ju varit en maraton av sjukdomar att jag känner mig lite off från resten av världen just nu.
Snart är jag i fas igen...
kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å, det ska verkligen bli roligt att få se dina keramikalster!

Vad roligt att inspirera och att fler vill sy den lilla grisen. Det var faktiskt inte alls så krånligt som jag trodde det skulle bli, så jag ser framför mig att det blir några fler för mig med i framtiden.

Hoppas du har och får en fortsatt fin vecka!

Smultronstället sa...

JAAAAA va gla´jag blir TACK:-D
hur vill du ha påsen? text? vitt med röd God Jul,namn eller vackert ord? brädan ? svart, grå eller annan färg på texten?

ÅÅÅ så kul ser verkligen fram emot detta, hör av dig så fort som möjligt så får du grejjerna för jul :-D

Ha det gott
Glada kramar M

ojojoj har massor av kul läsning att gå igenom ser jag, trevligt ..

Tulipa sa...

Din idé om juletiketterna kopierade jag tidigare i höst. Så mina fina etiketter med dina bilder har legat klara ett tag! ibland är det bra att kolla igenom lite äldre inlägg med aktuellt tema!
Trevlig kväll!
Kram Tulipa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...