söndag 14 december 2008

Juletiketter

Här kommer en liten repris på ett blogginlägg jag gjorde några dagar före jul förra året.

Kan det bli mycket juligare än dessa bilder från inskannade julkort?
Jag tycker mycket om detaljrikedomen i bilderna och hur omsorgsfullt de färglagts.
Jag älskar också tidsåldern de speglar. Så vackert!

Håll till godo.
(De blir större om ni klickar på dem.)

Jag har anpassat dem så de passar de större etiketterna från Panduro så det blir inte så mycket extra klippande om ni använder er av dem.


























20 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

HEj tycker jag är inne å läser din blogg varje dag men det kan jag inte ha gjort det var flera inlägg jag missat...roligt för mig att läsa ikapp.

Jag kan sticka men gör det inte nu men är sugen att börja igen, har stickat allt möjligt, tröjor, vantar, sockor, disktrasor, halsdukar. DEt är roligt och man kan ta med det.
När jag gick i gymnsiet var det stickfeber, vi stickade til och med hela lektionerna.

He det gott!
kram Kristina

Mia sa...

Åh vilka fina gamla bilder.

Ha en riktigt fin 3:e advent!
Kram Mia

Kerstin sa...

Du är då full av idéer, mina hjärtligaste TACK för att du så generöst delar med dig av dem!!!

Kramar, Kerstin

Lilla huset på prärien sa...

Åh så fina Bea! Jag ska definitivt skriva ut några sådana fina till paketen :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Vilka underbara gamla bilder :)

Önskar dig en mysig 3:e advent.
Kram!

Mamma C sa...

Men så fint, det här norpar jag från dig. Tack så jättemycket ska bli kul att sätta på paketen. Ha en bra 3:e advent. Nu ska jag göra kåldolmar.
Kram Mamma C

Stina sa...

Jodå, kära och söta Bea. De finns nog kvar, hos Bloominghome.:-) Kramis gumman

Sanna sa...

Det där är något annat än de hemska julkort som brukar säljas i mataffärerna. :o

Jag hoppas att du haft en förträfflig lussehelg!

*kram*

Eddan sa...

Hej Bea!

Jag har en liten advents-"present" till dig i min blogg!

Trevlig 3:e advent till dig och din familj!

Kramar från Anette

Flingan sa...

Vilka underbart vackra bilder! De tänker jag printa ut och använda till att göra julgransdekorationer med barnen.
kram

Anneli sa...

Åhh - Jättefina, skulle passa ypperligt till mina paket....
Kramar/Annelie

Maria sa...

Just vid jul så älskar jag allt som gör mig nostalgisk extra mycket även om jag alltid är en lite nostalgisk typ. Fina etiketter! och fin pysslig blogg. Jag tror bestämt att jag besökt dig förr, men inte kommit ihåg att komma tillbaka...ska komma ihåg det nu!
Kul att du är med i min utlottning, lycka till!

Anneli sa...

Hejsan!
Tack för dina snäll ord hos mig...
Nej det var inte så svårt - fick ta en liten virknål första varvet för att komma igenom det tovade, sen bytte jag till en grövre för att göra picottarna...
Ja, Tomten är oxå stickad av mig men en liten rund virkad kropp..
Kram/Annelie

stina sa...

Vad mycket fina bilder ! Skönt när någon annan hittar dom så m,an slipper leta själv ..fniss..
Nä jag är inte lärare men jobbar i skolan som barnskötare ...fm med 6åringar och i klass (1-2a och 3-4a) Tyvärr så måste jag jobba ett par dagar av jullovet ....men skulle vilja (behöv)vara ledig!!!
Kram Stina

Agata sa...

Tack för besöket! Din egen blogg är inte heller så pjåkig. ;.) Jag återkommer gärna hit och läser mer!

(Och du behöver inte vara orolig. Vi struntar i pappas trista anti-julklapps-förslag, så nu får jag ge bort fina klappar ändå i jul. Hurra!)

Annika sa...

Hej!!!! Ville bara säga att jag inte glömde bort dig.... tyvärr blev det hastigt o lustigt lite visset här så sängen var skönast.... tyvärr..... kanske ska du göra på samma sätt nästa år.... Kramar från soffan... Annika

Min Skattkammare sa...

Men du......vilka fina bilder du hittat! Och tröjan för muggen......voav! Gör du såna själv?
Tack för ditt härliga mail, jag blir så glad! Du är en riktig inspirationskälla!
I morrn kommer vimplarna.....tralla laaa!
Kram Kicki

Sara Mårtensson sa...

Vilken underbar idé!! Den ska jag sno av dig! Tack!! :-)

Kram Sara

Strömming sa...

Vilka fina etiketter! :D

Hade jag haft några julklappar i år hade jag också snott dessa, men vi är så tråkiga att vi avskaffat dem för i år (förmodligen för att återkomma med stormstyrka nästa när I fyllt 1 och kusinen nästan fyllt 1). Du kan väl tipsa igen nästa jul! ;)

Bibbi Maria sa...

NU ska jag göra jättefina julkort tack vare dig!! TAckitack! Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...