måndag 22 december 2008

Julfriden sänker sig...

...någon helt annanstans!

Här är det mer hektiskt än någonsin.
Jag syr gardiner till köket. Maken målar ett andra lager med vit färg i köket. Barnen leker "julafton" i sina pyntade rum.

Vi ska:
- fixa granen
- köpa maten
- slå in paketen
- pynta granen
- göra Janssons och skinkan
- städa i vardagsrummet efter att vi ÄNTLIGEN kunnat få ut sakerna till köket därifrån

Och ändå försöker jag ta det lugnt. Se allt framför mig, hur vi sitter där vid det dukade bordet, myser vid ljusen och bara umgås.

Fast...nu är de stressiga förberedelserna mer påtagliga.
Nu ska jag ruscha vidare, jag ska gå igenom barnens kläder och se att de kläder jag tänkt att de skulle ha på sig på julafton och sedan på juldagen verkligen funkar fortfarande.

Puh!

Vi ses efter jul...med en massa mys och pyssel och förberedelser inför nästa års nyårslöften!

Ha en riktigt, riktigt GOD JUL allihop!

Kram Bea

32 kommentarer:

Skatan sa...

Oj, oj, oj...vad du står i kvinna! Visst sätter du dig ned emellanåt och pustar ut och äter och dricker någonting så du inte pösar ihop? Här tar jag det lite piano. Kan inte göra så mycket annat med en liten som skall ammas och en 4-åring med feber. Julen kommer nog ändå...även om det kommer att skymtas några dammråttor här och var. Fast nej, vem försöker jag lur? KLart jag störs av att vara lite "bakbunden" och inte kunna rusa runt och feja och greja...

Jag önskar dig en riktigt god jul.

Kram,

Anna

Lilla huset på prärien sa...

Hej Bea!

Det är så mysigt att komma in hit och bli inspirerad av dig. Jag gör inte ens en fjärdedel av vad du gör men jag måste säga att jag blir verkligen inspirerad. Jag har gjort både julkort med barnen, kolor inslagna i smörpapper och idag blev det "ekollon" doppade i mörk choklad. Ingen av oss gillar dem särskilt mycket dock... de är mest roliga att göra! Och enkla för barnen *ler*

Önskar dig en fantastisk JUL!

KRAM Jenny

Anonym sa...

oj det låter jobbigt.
Tänk att julen komer även inte allting blir klart. Ingenting måste vara perfekt. Men bra att ni hjälps åt varandra.
Det blir säkert finf.
Har det så bra. Kram / ela

Anonym sa...

oj det låter jobbigt.
Tänk att julen komer även inte allting blir klart. Ingenting måste vara perfekt. Men bra att ni hjälps åt varandra.
Det blir säkert finf.
Har det så bra. Kram / ela

Veronica Tingvall sa...

Oj, oj , oj, Ta det lugnt ibland också så du inte sliter ut dig. Jag önskar själv at jag också kunde fara runt men jag är fortfarande så förkyld:-( Det är tur att man har en sambo man kan skicka runt till olika ställen:-)

Hoppas du får det fint trots stressen Kram/veronica

OttoPippi sa...

GOD JUL!!!! Och lycka till med allt!

Kram!

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Ta det nu lungt,men jag vet hur det är, man vill ha det fix och färdigt..
Jag vill önska dig en riktigt GOD JUL
Kraam Anette

stina sa...

Hejsan! Tittar in för att önska dig en riktigt god (stressfri) JUL!!!
Kram stina

lottens vita och gröna sa...

oh bea vad mycket fint du har här jämt!

ha en underbar julhelg!

varmkram lotten

Anonym sa...

Nu är jag hos svärmor! Ingen stress! Maten och planeringen står svärmor för:)
Jag kan sticka, läsa och vila. Härligt!!
Hoppas att ni håller er friska i år!

God Jul på dig också!!

Lotta sa...

God kväll i stugan!

Jag är övertygad om att julen kommer till er även om ni inte hunnit med allt på listan! Här är faktiskt allting klart, och det känns helt overkligt. Här ska det njutas och laddas batterierna i fulla lass. Denna jul ska gå till historien som den lugnaste, fridfullaste, och ljuvligaste familjejulen av dom alla. (Man kan väl få hoppas och drömma och hoppas att allting flyter på!)

Ha en riktigt härlig jul! Och njut av man och barn och er tid tillsammans!

Stor kram
Lotta

Hanna & Hugo sa...

Kul att du titta in hos mig.
Oj vad otroligt duktig du är på att sy & pyssla... Jätte fint =)
Kul att hitta till dig, det kommer jag att göra många gånger ser jag.
Å vilket fint kök ni får.
Önskar dig en God Jul.
Kram Maria

Emy sa...

God Jul!

När du hittat en lucka i julstöket är du välkommen att anta åtta-utmaningen. Du hittar den i min blogg Dreams in white

Kram

chokladblomma sa...

Lycka till med allt!
Ha en riktigt God Jul!
Kram

Mia sa...

Hoppsan vad det låter stressigt... försök att njuta lite av julen och den goda maten också.

"Ses" snart igen. Ha en riktigt mysig jul!
Kram Mia

Annika sa...

Trots attt du är mitt i stressen vill jag kika in till dig o önska dig att du får en underbar jul..... precis en sån du vill ha...

God Jul & Gott Nytt År
från Annika

In my house sa...

Önskar dig en riktigt mysig och god Jul... Kram josse

the Babyblues sa...

GOD JUL! Hoppas det blir ett riktigt skönt jul-lugn som sprider sig över er lagom till julafton.

Kram M

HildeS/Frøken Fryd sa...

Vil ønske deg og dine ei fin og koselig julehelg.
Klem H.

Marie//Tekla Maräng sa...

Det var en hel del som skulle fixas till. Önskar dig och din familj en trevlig jul. Kram Marie

Lyktor och Tyg sa...

Hej Ja på något sätt blir det jul hur man än gör, minns många jular när barnen var små och vi var inte klara förräns efter midnatt till julafton.
Vilka fina ullhjärtan, har tittat på dem i en av alla julpysseltidningar jag har. Ska försöka göra dem nästa år.

Ha en skön jul

kram Kristina

StrandviksVillan sa...

Tittar snabbt förbi för att ge dig en varm julkram!
Stackarn, hoppas du hann med allting, eller... åtminstone det nödvändigaste. Jag jobbar ännu i morgon till kl 13, maken får ta det sista som ska göras under tiden :)

Hoppas du får en underbar julhelg!
A-C

Ann-Catrin sa...

hallå där Bea!!

hoppas julfriden har komit till dig nu med..känner igen den där stressen när mina barn var små..

Stor kram och härlig jul
Ann-catrin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag hoppas du sitter och bara njuter nu !!
Har du nåt kvar att göra så sk..t i det nu , för nu firar vi jul !!
Jag önskar dej en riktigt underbar jul !
(På tal om köksstök , fick meddelande om att vår köksfläkt inte kommer förrän i februari *morrar* Hur tror dom vi ska klara oss utan så länge )
Ha det gott nu Bea och njut av allt du åstadkommit !
Kram/Lotta

Livet är Underbart sa...

Hej Bea! Vill bara önska en god jul mitt i stöket. kram moje

Sara Mårtensson sa...

Önskar er en riktigt mysig och härlig jul!!

God Jul!!

Kram Sara

MiaMaria sa...

Önskar dig en fröjdefull jul............
MiaMaria

Jojo sa...

God Jul
Kram Jojo

Smått och gott hos Lina sa...

Jag ser också framför mig hur ni sitter i ett alldeles underbart dukat bord. Hoppas ni har en mysig jul! Minns er jul från ifjol, och det var ju alldeles nyss... hua vad tiden går fort.

Kramar Lina

Färjtorp sa...

Vill önska dig en god fortsättning på julen!!!

Kram Johanna

Hem och Lycka sa...

En fortsatt god jul! kram

Anonym sa...

God fortsättning!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...