lördag 20 december 2008

Morgonpyssel

Jag har pysslat ihop några flätade hjärtan. De ska fungera som dekoration/bordsplacering och ligga på tallrikarna vid juldukningen. Jag ska sticka in en lapp med gästernas namn i dem. Jag har använt mig av Panduros notpapper som jag har kopierat upp på tunnare papper och därmed också fått dem vitare. Två olika sorters gråa papper har jag, en matt och en mer glittrig metallblank grå.

Mönstret jag använde mig av till hjärtanen kommer från "Growing People", men var beredd på att få "jämna till" mönstret lite. Jag har gjort både fyrarutors och niorutors. Den sistnämnda är den som ska bli till bordsplacering, de övriga ska få hänga i granen.
Ett snabbinlägg här från mig då vi ska åka iväg med barnen till deras farmor och farfar medan vi ska slänga skräp, städa, sy klart vimpelbeställningar, köpa gran och inhandla de sista julklapparna och lite av julmaten.
Puhhh...det lackar, det lackar...ja-a...svetten alltså! ;-)

Ha en helt underbar fjärdeadvent helg!

Sköt om er!

Kram Bea
Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

18 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Ahh... härligt lagom julstress såhär när det börjar närma sig! Skönt med lite hjälp från farmor och farfar. Själv har jag precis tappat all julstämning... elen strular så strömmen går i ett här hemma *surar*

God Jul till er alla!

Kram Jenny

Mia sa...

Vilka fina hjärtan, gillar färgerna på dem.

Kommer ihåg när jag var liten och vi fick göra dem på dagis och i skolan men då hade vi de "ljuvliga" färgerna grönt och rött. Usch, jag tycker de såg hemska ut men men...

Jag kanske ska passa på att knåpa ihop några hjärtan jag också.

Kram Mia

Hjärtat Mitt sa...

Härliga bordsplaceringar! Färgerna blev så snygga ihop.
Vill önska dig en riktigt God Jul.

Kramar Mari i Marieholm

Boktokig Eva Boström sa...

Vilken fin idé med hjärtanen!

Lallis - liv och leverne sa...

Men du vilka fina hjärtan:)
KRAM

Gårdsromantik sa...

Vilket vackert Julbord det kommer att bli med de där bordsplaceringarna.

Kram Maud

Sara Mårtensson sa...

Ojoj vad du grejar och har dig! Imponerar med din fina keramik gör du också! Så fint!

Hoppas ni får en härlig helg!

Kram Sara

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken härlig idé med hjärtana som placeringskort och tack för att du sa att det finns notpapper på Panduro.
Jo, vi lackar...nog svett lite till mans just nu.
Kram Marie

Mamma C sa...

Skönt när man har farmor och farfar som ställer upp i dessa tider. Jag gjorde mina sista inköp av klappar idag. Nu ska det bara slås in och läggas under granen.
Vilka fina hjärtan du gjort
Kram mamma C.

Anonym sa...

Tack för din berättelse och jag beklagar sorgen.
Jag hoppas verkligen att det är något behandlingsbart, vi tror på UVI men om det inte är det så måste vi nog låta henne vandra vidare.
Ska prova allt vi kan först bara, vill inte ge upp hoppet. Det har ju blivit bra 2 gånger tidigare, samtidigt så är det väl 2 gånger för mycket, för de ska ju inte kissa och bajsa inne.
Sov gott!

Anonym sa...

Glöm inte att andas imellanåt:)
Stjärnan blev riktigt läcker!
Trevlig 4:e advent!!

Englagård sa...

Hoho i natten. Jag förstår att du måste ta natten till hjälp så mycket fint som du pysslar med.

Om jag bara hade hälften av din energi skulle jag vara glad.

Ha en underbar 4:e advent
kram Karina

Anonym sa...

Så fiffigt! Bra tips!

/mella

Anonym sa...

Tack för titten hos mig å vad trevligt att titta in hos dig!! Hit kommer jag gärna fler gånger... Önskar dig en trevlig fjärde advent! Kramen

Jojo sa...

Så vackert och så enkelt, less is more! Gillar dina hjärtan de är ju sååååå fina!

Kram Jojo

Veronica sa...

Smart att kopiera notpappret! Jag har köpt nya.. och nya... och ,ja du förstår!! Det blev fina hjärtan, så klart! Allt du gör blir så rackarns fint!!

Jag är lite nyfiken på de anonser som finns på din blog, hur fungerar dom? Lönar det sig att ha dom eller blir de mest utfyllnad?

God jul och kram
Veronica

Lilla huset på prärien sa...

Jo, strömmen är visserligen igång hjälpligt men jag går och är nervös varje gång jag måste tända en lampa eller sätta igång diskmaskinen. Det är beställt en elektriker som kommer först efter helgerna tyvärr :(

För säkerhets skull har jag laddat upp med gamla julljushållare och julgransljus a la gammal stil om inte de andra kommer att fungera. Och sen har vi ju gamla Bettan - öppna spisen... så vi behöver inte vara utan värme i alla fall om elen skulle gå åt skogen.

Just nu kan jag inte tvätta och torktumla samtidigt för då går strömmen!

Juligt värre *ler*

Kram Jenny

anna of sweden sa...

Superfina hjärtan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...