fredag 30 januari 2009

Februarirea och fredagsmys

Cosas har februarirea. En god tanke - både för oss och för dem eftersom de flesta har mer pengar över i februari än i januari.

Ja, jag skriver de flesta - för februari blir en "snålamånad" för oss. Lika gott det ju eftersom vi för fullt håller på att rensa UT här inne - att inte behöva falla för frestelsen att dra IN något mer under tiden...hihi.

Men drömma skadar ju inte sägs det ju så jag drömmer om:
...den här emaljerade vita kannan.
Den skulle göra sig så fint runt midsommar med en stor bukett ängsblommor.
...den här lanternan.
Jag vet precis var den skulle få bo i vardagsrummet. *suckar*

...det här orkidéestödet.
Min orkidée vilar just nu sitt tunga blombeprydda huvud mot min dator.
Jag är så orolig att den ska gå av.

...det här servettstället.
Det skulle vara perfekt till de första dagarna ute på altanen i vår.


...en tejp i form av måttband.
Jag älskar siffror. Jag älskar måttband. Jag använder tejp.
Den är som gjord för Bea. :-)


...diskmedel. Mitt Maison Belle är sluuut.

...den här fina skoputslådan är en "var sak på sin plats"människas dröm. Jag SKA köpa en sådan här sedan.
...
Maken har tagit ledigt idag och vi ska allihop åka iväg på marknad snart. Barnen ska få åka några varv med karusellen och få köpa varsin liten klubba. Det ska bli så mysigt.
Och pssst....i morse rensade jag ut ytterligare 12 kilo saker. (Det var skoskåpet som fick sig en duvning. Barnen har fått vara med och provat ut vilka skor som passar och inte passar.
"Mamma...jag tycker om när det skaver" bet sonen ihop när han linkade runt i sina favoritskor som blinkar. Ja-a...underbart är kort, alldeles för kort...i alla fall om man är en liten fyraåring med fötter som växer snabbare en kirskålen gör på sommaren.
Nej, nu väntar marknadsminglet.

Ha en toppenfredag!



20 kommentarer:

OttoPippi sa...

Ha en underbar marknadstripp och en härlig helg!

Lallis - liv och leverne sa...

Vad kul med marknad och tack för alla goa fina bilder och inspirerande inlägg:)
Kram Lallis

tina | pepparochvanilj.se sa...

Va kul det lät med marknad! Det känns lite vårigt/somrigt... Shit va duktigt du rensar!!! Jag har gjort en liknande för ett tag sedan och man blir så nöjd :)

K R A M // t i n a

Anna sa...

Hejsan!

Var hittar du alla fina tyger? Jag har precis fått en ny symaskin och är på jakt efter lite snygga, gärna pojkiga tyger.

Kram Anna

Efwa - Medea sa...

Vad härligt det verkar att rensa och sedan få unna sig ett marknadsbesök. Ser i bloggvärlden att du inspirerat många med ditt rensande. Snart får jag rensa en del pga flytten och det ÄR härligt.
Jag har flyttat ihop min syblogg ♥Ma fille et moi♥ med min kreativa blogg Medeas Värld.
Välkommen dit och se stickat och sytt i en skön blandning.
Efwa - Medea

Veronica Tingvall sa...

Oh vad ni har varit duktiga att rensa. Jag var ju ganska långt ifrån i min gissning
Kram/Veronica

Lilla huset på prärien sa...

Jasså - marknad idag? Lycka till! Och ha en riktigt skön helg! / Kram Jenny

Susilull sa...

Tack för titten! Vilket fin blogg du har!
Och vilka härliga rensningar ni gjort, visst är det skönt!!
Jag brukar få mina rensa-i-röran-ryck efter sommarn.

Ha en skön helg!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Usch , du ska inte visa sånt här och sukta , jag har noll karaktär ... ja , men nej nu ska jag kila vidare in till Cosas ...
Trevlig helg då !
kram/Lotta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Usch , du ska inte visa sånt här och sukta , jag har noll karaktär ... ja , men nej nu ska jag kila vidare in till Cosas ...
Trevlig helg då !
kram/Lotta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ska jag ta en till tycker du :-D

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt med vintermaknad. Vi har tovat olika saker med barnen. T ex så har de i samband med att de jobbat med fåglar tovat den fågeln de skrivit om. Dessa har sedan sytts fast på t ex en kudde. Har en bild på sonens kudde på min sida. Du ser den här

http://levapalandet.blogspot.com/2008/11/lite-av-varje.html

Sedan har det blivit andra saker som de använt till kuddar tavlor m.m. Nästa projekt är fjärilar som vi ska montera på något kul sätt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Veronica sa...

Hej Bea!

Nu ska jag berätta något för dig. Jag har en likadan kanna som du önskar dig! Men... nu kommer grejjen med det hela... Jag köpte min på RUSTA förra sommare och har dyú tur kommer de in igen! Hela 45pix kostade den!!! =o)

Kram Veronica

á Yeliqa sa...

Jag blir så imponerad ich inspirerad av din röjning. Så skönt att få rensa ut och få lite luft:)
Hoppas att ni fick en riktigt mysig familjedag på marknaden

Trevlig helg!

Synnøve. sa...

Du borde ha en loppis hemma. Garasjesalg heter det på norska.
Sonen ville visst ha kvar sina skor.
Den emaljerade kannan var så underbar.
Skulle gärna haft en likadan med höga vackra blommor i.
Men det får bli en dröm än så länge.
Sköt om dig.
Synne.

Fröken Fräken sa...

Ja, och plantera vitlök som blivit över är ju ett riktigt budgettips. Och inte går det att misslyckas med det heller!! ;-)

Therese sa...

Fantastisk sida med massor av inspiration. Kul!
En favorit!

m family goes västerut sa...

Rensa o röja, vad man mår bra av det. Särskilt när sakerna man lämnar får gå vidare till någon annan som behöver eller vill ha!

Trevlig helg!

Anonym sa...

Vilken fin blogg, den kommer jag att besöka igen.

Jag gillade också måttbandstejpen, en sådan rulle skulle man ha.

Det är så kul att se när andra är kreativa och de saker du nåltovat, ja, vad heter det egentligen? det finns så många namn att använda, är ju helt fantastiska.

Du frågade i vilket material mina uppläggningsfat var i, jag vet faktiskt inte. Jag läste tidigare en skylt på NK vilket material det var men kan inte komma ihåg det nu, det är alltså varken porslin eller keramik.

Anonym sa...

söt son =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...