tisdag 20 januari 2009

Rensa i röran 3

Jag som tog så "fina" bilder med lånekameran på vårt röriga vardagsrum med kartonger högt och lågt...och så går inte bilderna att överföra till vår dator med den kabel vi hade här hemma.

Nåväl...tänk er flyttkartonger som staplats ungefär som dessa...gånger 3. Idag har jag också köpt svarta sopsäckar så nu rackarns ska det bli kasta av. :-)

Vi är många som rensar nu. Härligt! Låt oss inspirera varandra!

Idag hämtade jag också ut boken, "Rensa i röran"...undras om jag kan BLI ännu mer motiverad än vad jag redan är...hihi.
Nu väntar jag in att maken ska komma hem och att maten ska puttra klart i ugnen. Efter middagen blir det tovningskurs igen. Jag längtar!

Ha en underbar tisdag!


18 kommentarer:

Mamma C sa...

Men jisses vad du röjer och står i. Kasta nu inget som du kommer att ångra om ett halvår eller så. Har du börjat på tovningskurs istället för keramiken. Eller går du på båda. Jag har tävling hos mig.
Kram Mamma C

Willewira sa...

Den boken är sååååå bra!!!
Började läsa den och startade röjarbetet... kom sedan av mig, men nu ska vi igång igen.

Du har så rätt - man blir befriad! Många stenar faller från hjärtat och själen kan snart flyga fritt igen.

Det är så härligt att detta är en upplevelse som många får när man börjar röja, även om det också är en jobbig process. För det är det...
Affektionsvärdet är inte lätt att göra sig av med... det är då förnuftet ska ta vid och det gör det som oftast, men inte alltid.

Tur att man då kan börja om igen... kanske försvinner sakerna i andra, tredje eller fjärde rundan?

Som sagt, kul att se att "rensa i röran" gör underverk i fler hem.
:)

Lycka till!
Kram
Willewira

chokladblomma sa...

Kanske skulle skaffa den där boken också, så att man kommer igång liksom! Det låter så befriande! Kan man tillämpa det i en ladugård full av bra å ha - grejer?!? DÄR skulle det verkligen behövas...
Hoppas att tovningen gick bra.
Kram

Sanna sa...

Härligt att se att din man smittats av entusiasmen. ;)

Att rensa är en terapi så god som någon faktiskt. Så keep up the good work!

*kram*

Veronica Tingvall sa...

Oh vad härligt med tovningskurs, jag vill också...
Nålfiltar ni också?

Hoppas du får det jättekul
Kram/Veronica

Veronica sa...

Vilken härlig energi du har fått! Det är underbart att höra dig och ditt glada kvittrande om utrensningen! KASTA, fega inte, för vet du? Det finns dom som jobbar med att tillverka NYA saker och skulle du sakna ngt förtvivlat mycket kan du alltid köpa nytt. Tro mig, man kan även överleva utan!

Har känslan av "lätthet" och rymd infunnit sig än? När hemmet börjar kännas öppet och fräscht?? DET är en SKÖN känsla!!

Hoppas du gillar boken!Säg till mig när du läst klart den, så ska jag rekommendera lite fler "pärlor" för dig!!

Stor Kram Veronica

Erika sa...

Jag ska träffa lite trädgårdsvänner och fundera över vadjag vill göra i trädgården i år. Roligt att träffa nytt folk o bli lite inspirerad igen.

Charlotta sa...

Underbart! Var vaksam bara för det FlyLady kallar Crush 'n burn... när man blir så engagerad och gör precis allt till man helt plötsligt rasar ihop och tappar all sug. Blä.

Jag ÄLSKAR att rensa!!!!!!!!!!!

Ullis/Leva på landet sa...

Men så härligt att rensa så där. Behöver också göra det och just nu har jag fått bort det mesta från själva huset som ska bort. det har hamnat i källaren så då kan jag sortera och greja utan att det blri så rörigt i själva huset. TÄnk att man samlar på sig så mycket onödigt. Ibland skulle jag vilja bära ut allt som vi äger och har från huset och sedan bara bära in det jag verkligen vill ha kvar.

Kramar Ullis

Mia sa...

Du är ju jätteduktig, liksom alla andra som tar tag i det där med att rensa. På nåt konstigt sätt passerar just orted "rensa" bara genom huvudet på mig trots att jag verkligen skulle behöva det...

Hoppas att detta kommer att inspirera även mig snart. :)

Kram Mia

StrandviksVillan sa...

Heja heja Bea!! Blir så glad för er skull att ni kommit igång!

Jag har inte ork att ta en så grundlig röjning ännu, men det kommer säkert. Grubblar på hur jag ska göra nu då jag har tre lediga dagar, ska man ta tag i det som humöret vill, eller ta ett rum i taget...? Vet du? Fast om jag tar ett rum i taget är jag rädd för att inte få det helt klart och då tappar jag sugen... Nåja, det blir nog bra i slutändan :)
Kramis på dig, A-C

Marie//Tekla Maräng sa...

Ojoj här sorteras och rensas läser jag. Fick ett sådant anfall i höstas och vad det kändes bra efteråt, det vart liksom mera luft och flyt i kåken.
Hur mycket tar Tradera för auktionerna?
Å tovningskurs så härligt det låter!
Ha det gott Marie=)

Lallis - liv och leverne sa...

Rensa i Röran är en underbar bok tycker jag:)
Och det är så härligt att läsa om din energi och lust på det:)
Jag är också sugen som sjutton.
Kram Lallis

Anonym sa...

Åh! Jag går verkligen igång på det här ämnet. Jag har kommit väldigt långt i min "operation rensning" men riktigt färdig blir jag nog aldrig. Eller vem vet förresten? :-)

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hej Bea!!

Vill tacka så jättemycket för det fina stora paketet som kom hem till mig igår! Tjejerna blev alldeles till sig, och hjälpte till att öppna. Min stora tjej bara älskar allt som man kan gosa med!

Så rart av dig att skicka bonusar!!

Härligt med all rensa-kasta-energi!! Har själv läst boken för cirka ett år sedan. På flyttstylistkursen var det första uppgiften. Vilken energi man kan få av den! Skall läsa den snart igen, vi är också i ett rensa"mood" med mer eller mindre rensning konstant. Skulle dock vara skönt att klara av rensandet för att sedan bara få leva på! Och fylla på......lite lugnt!

STOR kram till dig!

/Caroline

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vad duktiga ni är. Rensa på hej och hå!

Själv har jag planer på resning. Men väntar ett tag. Inte av lathet eller osäkerhet direkt. Utan med tanken att inte tillföra kaos till det kaos som redan finns här hemma...

Ha det fint! Och hoppas det var skoj på tovningen.

Hannashome sa...

Håller oxå på o rensar en massa inför flytten.
Sååå skönt =)

/Hanna

stina sa...

Jag älskar att rensa !!!!
Den boken kommer du att älska , den är som en bibel!!! Jag tar fram den lite då och då när jag känner att jag behöver en liten knuff i ryggen för att rensa !
Finns avsnitt om tarmrensning ...men det hoppar jag över!
Lycka till med rensandet!
kram stina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...