söndag 25 januari 2009

Rensa i röran 4 + tävling

Puh...det tar på krafterna att rensa må jag säga. Hela fredagen, lördagen och nu - halva söndagen - har jag och maken röjt tillsammans med barnen.
Hela arbetsrummet var upp-och-nedvänt i morse. Jag visste inte var jag skulle börja.

Bilden stämmer ganska väl in på hur jag kände mig...hihi.

(Bilden har jag lånat från Apartment Therapy
Kika gärna på "How to clean a house for a party"...användbar checklista tycker jag)

Nu har jag emellertid fått i ordning här i arbetsrummet. (Min sida ska jag tillägga...maken röjer bland sina tidningar, minneskort, skivor, datorprylar, sladdar och böcker, så nu när jag sneglar åt höger ser jag strukturerat KAOS med högar överallt)

Jag har:
- flyttat skrivbordet till andra sidan väggen
- bytt gardiner och pyntat i fönstret med vit orkidée och min egenhändigt ihopknådade keramikpennställ som jag ställt min fjäderpenna i
- givit min dator hedersplatsen

(Kommer ni ihåg min PÄRLA i arbetsrummet? Klart den får en hedersplats)

Jag har sorterat ut bland mina pysselsaker, mina böcker och tyger. Mycket ska säljas på Tradera, en del tar jag med till eleverna och en del fördelar jag på andra ställen. Nu har jag strukturerat upp tygerna på ett lite annat sätt i hyllan och det känns så NYTT och så UPPDATERAT.

:-)
Kreativiteten har runnit tillbaka i min kropp och bara maken har fått i ordning på sin sida så ska jag NJUTA av det nya rummet.

Jag ska sätta mig ner och göra en tyganslagstavla och ett matchande överdrag till min kära Pfaff. Två stycken ramar från Granit, som man lätt kan sticka in nya teckningar som barnen gjort, ska få flytta in också.

Min arbetsstol i svart skinn hade gjort sitt, så nu har stolen jag klädde med det vit/blårandiga överdraget fått flytta in. Jag ska sy en mjuk dyna till den, sedan är jag HEMMA! :-D

Trots att maken har mycket kvar att rensa har vi redan hunnit åka en vända med bilen fullpackad med saker till återvinningscentralen och sedan har vi skänkt bort tre stycken stora kartonger med saker till "Röda korset".

Nu tänkte jag ha en liten utlottning.

Om du kan gissa hur många KILO maken och jag har åkt iväg med till ovanståenden ställen hittills så kan du vinna en ullstjärna av mig.

Du kan tävla fram till på onsdag den 28:nde klockan 20.00. Den som kommer närmast i sin gissning får ullstjärnan tillskickad sig.

(Och...ja-a...det är nog lite tossigt att VÄGA varje påse och kartong, men det sporrar maken och mig som båda är tävlingsmänniskor. "Men kolla här då...hur mycket tror du de här tidningarna väger då...de väger nog mer än dina tidningar" "Jamen...du har ju några av mina tidningar med i den högen också...ge hit dem, de hör till min slänghög")

Hittills tror jag att jag leder, men han börjar knappa in.

Sedan ska de SJU kartongerna med böcker, spel och filmer vägas allteftersom de säljs undan. Vilken befrielse att bli av med sakerna!
BEFRIANDE!

Tyvärr har jag inte kunnat överföra bilderna från den lånade kameran till datorn, det är något vajsing med den...så jag kan inte visa bilder på kaoset här hemma (vilket kanske är bra...hihi)
Tyvärr har jag då heller inte kunnat överföra bilderna till Tradera på alla saker jag fotograferat.

Jag har heller inte hunnit besöka er...först nyss så kopplade jag ihop datorn efter att ha gjort rent kablarna och flyttat runt här inne.
Jag är så nyfiken på vad ni hunnit med på de här dagarna.

Tävla nu vetja...hihi...en varm kram till er allihop!


32 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Kul tävling!
Jag gissar på 102 kilo :)

Kram Marie

Jeanette Hornbeck sa...

hahahaha, ni är så himla roliga!

ja man kan verkligen tävla om allt. typiskt att jag inte har vägt mitt skit. börjar nu och hoppas att jag vinner;-)

ska tänka igenom min gissning noga och återkommer med kvalificerad gissning.

Kram!

Anonym sa...

Vad duktig du är! Skulle också behöva rensa ut en hel del här hemma!!


Jag gissar på 250kg

StrandviksVillan sa...

BRA jobbat, båda två!!
Hmmm... gissar på 87 kilo...? Vet ju inte riktigt vad allt som räknades med där.

Lilla huset på prärien sa...

Håller med om att det är befriande att göra sig av med massa saker - man känner sig renad efteråt!

Vad ska jag gissa på... det är nog ganska mycket tror jag... 175 kilo!

:)

Kram Jenny

Lallis - liv och leverne sa...

Vad du är duktig!!:)
97 kilo tippar jag på.
Kram Lallis

Skatan sa...

Ja du...heja hälsar jag :) Jag var hemma i helgen hos ma och pa och fick igång dem en smula. Sex stora papperskassar fick de ihop på en timme som jag körde till returbutiken åt dem. Det gäller verkligen att komma igång. Man får också tänka på att sakerna säljs vidare och att pengarna går till välgörande ändamål. Det satte sprutt på morsan!

Kör hårt med röjandet!

Kram,

Anna

PS - 63 kilo gissar jag på.

Vardags-mirakel sa...

Hejsan, kul tävling! Så duktiga ni är som röjer så rejält. Min gissning är: 149 kg.kram Eva.

Veronica Tingvall sa...

133kg gissar jag på
Bra jobbat förresten.
Ta det lugnt och njut nu, kram/Veronica

Mitt nya vita hem sa...

hihi 98kg gissar jag på :)

Må Gott sa...

Oj så flitiga ni är!!! När ni är klara där kan ni få komma hem och röja hos mig! ;-)

Jag gissar på att ni åkt iväg med 275 kilo.

Må gott!
Hälsningar Anette

Mamma C sa...

Som ni har städat och rensat så är det väl en 128 kilo skräp som har landat på returpunkten.
Kram mamma C

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hi Hi! Det kan ju verkligen vara allt mellan pekfingret och tummen... Men jag gissar på 124.9 kilo. Bara för att vara lite sådär exakt. :-D

Hoppas att nästa veckan blir fin!

Vindling sa...

Svårt att gissa, det beror ju på hur stor bil ni har. ;) Men motsvarande röjning här skulle väl gå loss på... 223,7kg, så jag gissar på det.

Kerstin sa...

Så underbart att din kreativitet och inspiration hittat tillbaka in i hjärtat! Röjningen var med andra ord av godo på flera plan!!

Själv har jag, tillsammans med min mamma, skaffat mig en ateljé (låter bättre än lokal :) ), 40 ljuliga kvm njutning och inspiration!

Må så gott! / Kerstin

Charlotta sa...

100 kg prick.

Anonym sa...

Oj vad ni varit duktiga =) Jag gissar på 144 kg =)

Kram Linda

//Linda sa...

Haha, vilken rolig tävling.
137 kilo får bli min gissning.

Anneli sa...

Hmmm - vad härligt med rensning med alla grejer...
Så var det vikten...skulle tro...
148 kg är det som ni forslat bort...
Rolig täävling....
Kramar/Annelie

Sofia på Me and my home sa...

Pust.. vad duktiga ni är!! men visst är det en härlig känsla...!
Gillar iden med strukturvecka - smart!
Kram!

Mia sa...

Herregud vad ni är duktiga som rensar och slänger. Det måste verkligen kännas skönt.

Jag kanske borde börja bland mina gamla kläder. Bara att inse att jag inte kommer att komma ner i samma storlek som för x antal år sedan. Jaa... det ska jag ta tag i. Jag blir ju lite sporrad av erat rensande.

Och så var det gissningen... 113 kilo gissar jag på.

Kram Mia

Ullis/Leva på landet sa...

Men så duktiga ni är. Kul idé att väga allt. Vad ska man gissa på, 167 kg säger vi.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Zizzi sa...

Jag gissar på 68,3 kilo
Kram cissi

Esbe sa...

Oj! Så duktiga ni är!!

Jag gissar på 305,5 kg. Säger som nån annan att man vet ju inte vad det är som varit i bilen o s v... Men, gissningar är skoj :)

Anonym sa...

bra jobbat jag gissar 68,5 kg

ha det så bra
Harriet

Flingan sa...

Jag såg i förra inlägget att du hade en "veckorensningslista"
Skulle jag kunna få en kopia av dig?
Blev så inspirerad, är ju inne i värsta rens och kasta-stimmet just nu. Det är alltid välkommet med lite mer inspiration.
ha det gott

Anonym sa...

166kg såklart!
Vad härligt det låter med all rensning.
Men jag vet av egen erfarenhet att när man har möblerat om bland sina saker kan det ibland vara stört omöjligt att hitta den där pysselgrejen som brukade ligga...

Prinsessan och jag sa...

Vad roligt att jag hittade till din inspirerande blogg! Jag vill vara med o TÄVLA! jag gissar att ert bil-lass vägde: ca 160kg./Yvonne prinsessans mamma

AMDAdesign sa...

oj vad ni är duktiga som rensar ...tänk om man hade orkat göra det samma :S
Jag ser föresten din blogg men man får vänta en stund då den ladda´r allt sakta.
Sen gissar jag på 265kg

LinSar sa...

257kg.Är nog för mycket men man vet aldrig:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Tja vad i ska man gissa på?
Ja tippar på 124kg.

Annika sa...

Hihi jag tror att ni kånkat iväg 208 kilo rot o skrot..... som ni har farit fram.... Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...