fredag 2 januari 2009

Surfa på den sjunde vågen

"Den sjunde vågen är ett begrepp och en föreställning att havets vågrörelser har ett bestämt mönster där den sjunde vågen är den största i förhållande till de sex föregående."
(Wikipedia)
Gäller detta även bloggsurfning?
Jag har provat att "surfa på den sjunde vågen" genom att:
- besöka och kommentera i den blogg som kommenterat först i mitt senaste inlägg
- sökt upp den blogg som jag minst känner till bland de som i sin tur kommenterat i hennes senaste inlägg
samt
- upprepat detta sju gånger.

Igår kom jag till Singapore.
Till en underbar kvinna som verkar leva ett helt fantastiskt liv i Asien tillsammans med make och två barn. Där beskriver hon sina resor runtomkring Asien, hur hon piffar på svenskt vis i asiatiska miljöer, sina inköp och möten med den asiatiska kulturen.

Bilderna hon tar är fantastiska och ni skulle se det fantastiska "kockköket" hon har. Wow!

Här är ett urval bilder från Gunillas blogg "A home far away"
Besök henne och dröm er bort för ett litet tag.

Imorgon gör jag en ny "sjunde vågen" surfning.
Prova ni också vetja. Var hamnar ni?
(Bloggen innan Gunillas var en italiensk blogg som inredde i fransk stil...så man kan egentligen hamna var som helst) :-)
Ha en underbar fredag!

Kram Bea

16 kommentarer:

Skatan sa...

Hej! Vilken kul idé :) Ja, jag instämmer...jag har besökt henne tidigare och instämmer i hur du beskriver hennes hem och blogg!

Sköt om dig,

Anna

Livet är Underbart sa...

Hej Bea! Vill bara tipsa dig om att jag har lagt upp bilder på vad dina stuvbitar av tyg, som du så snällt skickade mig, blev till. Önskar en god fortsättning. Kram Jenny

A home far away sa...

Hej Bea! Och så fint du har beskrivit min lilla blogg, jag blir så generad och glad:-

Tack gulliga du!
Kram Gunilla

Eddan sa...

Vilket finurligt sätt att hitta nya bloggar! Själv har jag fullt sjå att begränsa mig ;-). Jag lägger in bloggar i bloglovin' så det står härliga till och sedan får jag nästan panik för att jag inte hinner kolla alla nya inlägg :-D - så går det när man är för nyfiken och rädd för att missa något spännande ;-)!

Må så gott och God fortsättning på det nya året!

Kram från Anette

Les Cotrions sa...

Hello Bea! You've a gorgeous blog too! Pretty fabric you have!!!
I wish all the best for the new year!
Hoping to hear from you again!
Hugs
Vale

fante sa...

Haha, jag kom tillbaka till mig själv :-D Den sjunde bloggen var min ;-)

chokladblomma sa...

Hi, hi, vilken kul idé! Den får jag pröva ngn dag. Gunillas blogg är jättefin.
Ha det bra!
Kram

Julhuset sa...

Vilken bra idé, den måste jag prova.

God fortsättning på det nya året.
Annika

Lallis - liv och leverne sa...

Du är ju för kulig. En riktigt rolig idé var det!:)
Kram Lallis

fante sa...

Klåpiga jag gjorde ju "fel": Jag valde hela tiden den första kommentaren ;-) Måste göra om :-D

Backstitch sa...

Jag har också kommit till hennes blogg någon gång förut men jag tror att det var ett snabbare flytt än "sjunde vågen". Kommer ihåg att jag förundrade mig över hur svenskt allting kunde se ut trots att det var i Asien. Kul!
Kram Moster

Linda sa...

låter spännande det där, måste pröva! God fortsättning på nya året!
Hälsningar Linda, Finland

Mamma C sa...

Gunillas blogg är superhärlig. Det var en kul idé ska nog testas.
Trevlig Helg.
Kram Mamma C

StrandviksVillan sa...

Ja, ungefär sådär gör jag också ibland, men sällan, för det tar så lång tid... :P
Gunilla har jag besökt redan för länge sen och hon har besökt mig. Verkligen vackert där hon bor!
A-C

Anonym sa...

God fortsättning, jag föjler ditt fortfarande ditt bloggande, men inte haft tid att kommentera. Det blir ju så mycket så här kring jul och vi har ju dessutom blivit med hus. Så här planeras det renovering för fullt.

Hoppas ni får en trevlig helg
Kram Lotta

Zizzi sa...

Vilket roligt sätt att hitta nya bloggar att läsa! Det ska jag prova.
Kram cissi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...