fredag 20 februari 2009

Keramikkronan

Ikväll kom jag över en kamera igen och tog en snabbt kort på ljuskronan jag gjort på keramiken. Jag fick inte till det med inställningarna på kameran, så därför är bilden lite suddig. Jag tror nog att ni "got the idea". :-)
Strax ska jag slötitta på "Let's dance". Jag vet inte, men jag har inte riktigt engagerat mig i den här omgången. Kanske har jag "tröttnat" lite på konceptet?

Jag tar ändå tillfället i akt att virka klart kanten på min virkade rosa scarf. Jag är så nöjd med att jag lyckats få till min allra första mönsterstickning. (Om nu omslag räknas som mönsterstickning). Jag vågar nog utlova en bild på det färdiga resultatet när jag kommit över en kamera igen.

Ha en fantastisk fredagskväll! Jag är så glad att ni finns.







9 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Åh vad fin den är.
Det ska bli kul att se scarfen.

Hoppas du får en mysig kväll
Kram/Veronica

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fin! Vilken härlig idé.

Hoppas du får en riktigt fin helg!

Ett hem på landet sa...

Vilken mysig ljuskrona!!! Va duktig du är!!!
Påminner lite om en luciakrona tycker jag!

Eddan sa...

Wow, vilken fin krona! Du är verkligen en tusenkonstnär du Bea
:-)!

Ska bli kul att se scarfen också.

Trevlig helg!

Kram från Anette

Anonym sa...

Omslag kan skam nemt kaldes for mønsterstrik. På engelsk hedder den slags lace knitting og det lyder da af noget, ikke? ;-)

Smuk krone du har lavet!

Jette/Danmark

Marie//Tekla Maräng sa...

Klart att det är mönsterstickning du har gjort så det så. Ska bli kul att se skapelsen.
Vilken fin krona du har gjort, helt klart i min smak, så läcker.
Jo jag har tröttnat lite på Let´s Dance konseptet, det körs för tätt på varandra.
Trevlig helg Marie:)

Annika sa...

Åh vilken vacker keramikkrona du gjort.... kanon... väntar så klart på bilder av din stickning.... ha en skön helg.. Kram Annika

Lilla huset på prärien sa...

Jag gillar Let's Dance men jag måste säga att de tävlande är sämre denna gången än de tidigare. Ja alla utom favoriten Morgan Alling då... han e kung.

Men idag är det Melodifestivalen... vad säger du om den då?

Kram Jenny

Anonym sa...

Åh, så snygg den blev!! Nu blir jag riktigt sugen att jobba med lera igen:)
Hade du något (uppbyggnad) under valvet när leran torkade??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...