onsdag 11 februari 2009

Rensartagen ligger i...


Tack goa Veronica för att du förklarade vad "omslag" var för mig. Jag tror att jag förstår faktiskt. Barnen ligger i sina sängar och har inte riktigt somnat, men så fort de gjort det så ska jag snurra igång stickningen. Jag hoppas att jag ska bli riktigt, riktigt biten...hihi.


Jag har tusen auktioner ute på Tradera nu...nåja...i alla fall 85 stycken. Gissa om det tog tid att skriva in dem, men det är så skönt att ha det gjort. Den tavlan jag länkar till har gjort mig så glad, men jag har ingen vägg kvar att hänga den på efter att vi byggt ut köket. Jag har istället köpt en liten tändsticksförpackning med det motivet.

Så där skulle jag också vilja leva - med ett vinglas i handen, susandes fram på en cykel med hönor på pakethållaren, baguetter i cykelkorgen och med bekväma Converseskor på fötterna.

Jag minns att jag köpte tavlorna till en tom vägg i köket inför att "Uppdrag granskning" skulle komma hem till oss. Det kändes som "homestyling" inför besöket när jag gick där och valde ut fina tavlor och vackra ljus. Hihi...

Jag har även lagt ut en reclinerfåtölj på Blocket. Den fick jag i trettioårspresent till sonens födelse. Den var fin och bekväm. Jag satt i den och matade honom när han var liten bebis. Vilken dröm när han hade kolik att kunna sitta upprätt och sova med barnen. Men det kommer nya tider och nu får den inte plats i vårt hem längre. Jag har förnekat det länge, men nu har jag beslutat mig och det känns bra.

Hela den här "Rensa i röran"grejen känns så toppen. VERKLIGEN toppen. Renande!

Nu ska jag ringa till mina systrar och till pappsen, sedan ska jag sätta stickorna i garnet.

Jag avslutar med att visa er mitt absoluta drömförkläde som underbaraste Meg sytt ihop.

Ha en toppenkväll!

15 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Lycka till med stickningen, det kommer säkert att bli jättebra.
Kram/Veronica

Johanna sa...

Oj vilket underbart förkläde. Tar hon emot en till beställning tror du? Var kan jag kontakta henne?
Vad är ditt alias på tradera? Kan tänka mig att du har en hel del fina saker du säljer!
Ha det gott!
Mvh/ Johanna

StrandviksVillan sa...

Verkligen snyggt förkläde, wow! Undrar om jag skulle få ihop ett sånt tråcklat...?

Kul att du fortfarande röjer, här har det svalnat en aning, men jag fortsätter senare med nya krafter ;)

Vad handlade programmet om som du/ni var med i? *nyfiken*

Angelica sa...

Wow, vad du är duktig! Borde rensa här hemma med... Men håller på med tusen saker samtidigt ;D

Gulligt förkläde!

Många varma kramar

AngelicaE

Kerstin sa...

Ja det var verkligen ett underbart snyggt förkläde!

Har allt budat lite på dina auktioner också... ;)

Må så gott! / Kramar Kerstin

P.s. Kika gärna in hos mig och var med i min lilla utlottning! D.s.

Anonym sa...

Ååå vilken underbart förkläde! Vill också ha!

kilje sa...

Det där förklädet hade en mycket hög "vill ha faktor". Såååå snyggt. Kan man gå på fest i förkläde?

Synnøve. sa...

Borde rensa lite här med....
Får passa på när gubben är på jobbet hehe...
Han ska spara på så mycket konstigt.

Fint förkläde du fått. Sånt är så skönt att ha när man bakar och donar i köket.
Sitter inne och fasar för att gå ut. Men måste ut. Det är 26 minus ute. Solen skiner visserligen men ialla fall hehe...
Måste hämta posten och ge småfåglarna lite mat med, så de kan hålla värmen.
Du får ha en fin dag hos dig.
Kram Synne.

Zandra sa...

Vansinnigt fint förkläde!

millandante sa...

Vilket ljuvligt förkläde!!
Blir så sugen på att rensa varje gång jag tittat in till dig! Toppen!
Har lagt en av dina auktioner i min minneslista nu... Får jag den blir jag GLAD!
Kram

Sofia på Me and my home sa...

WOW! 85 auktioner?! Vilket jobb! Men jag kan tänka mej att det så skönt att bli av med grejer..! :)
Ljuuvligt förkläde - som en klänning!
Kram Sofia

Emma Svalander sa...

Hej svejs
Hoppas att det har gått bra med stickandet =)
Jag fick en bild-utmaning till bloggen härromdagen. Eftersom jag tycker att du har mycke finna bilder på din blogg så skickar jag vidare utmaningen bla. till dig. hoppad du har tid och lust att anta den =)

Ha en trevlig helg /Emma

Lallis - liv och leverne sa...

Lycka till med stickandet:)
Jag är i flyttartagen och rensar och har mig för fulla muggar. Ganska så jätteskönt är det:) Kram Lallis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej älskade vän!

Önskar dig en underbar VALENTINES DAY!

Ååå visst är det härligt att röja.jag röjer å slänger å maken sparar...hihhi...bra att ha säger han...

tack för ditt fina inlägg hos mig sist.Ja vikten ligger på +5kg nu...min träningsmaskin har pajjat å jag ligger lite på latsidan.men en ny ska inköpas i dagarna.å vikten ska neråt igen.Målet är inte nått än...hihihihi..

Ljuvliga grejer du syr, stickar mm...en fröjd att kika in.

♥ ♥ ♥
MYSPYS KRAMAR // Nilla

á Yeliqa sa...

Härligt för dig att få bort lite grejer. Skönt att få in lite luft...

JAg har en liten utmaning till dig ine hos mig:)

Ha en trevlig Helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...