fredag 10 april 2009

Stickade axelvärmaren

Den är klar! Efter många, många varvs stickande. Och många varvs repning då jag missat något omtag eller räknat fel så är den klar. Den blev färdig till ett litet "Lilla huset på prärien" maraton igår...hihi. Den var VARM att ha i knäet...puh....men jag är nöjd. Så OTROLIGT nöjd eftersom det är mitt första färdigstickade plagg någonsin och det är ett mönsterplagg.
Jag trodde väl aldrig att jag skulle kunna sticka något sånt här "avancerat".


"Vad blir nästa projekt?" frågade maken nyss.
"En hatt!" svarade jag snabbt.
"Näää...en hatt?" frågade han skeptiskt.

Japp!

I morgon ska ni få se ett av mina "Använd det du har" projekt.

Här ska vi nu påskpynta lite i barnens rum, baka småkakor och sedan gå på cirkus.
Sedan ska vi åka till barnens farmor och farfar och träffa kusinerna deras med familj.
Det ska bli roligt.

Ha en toppenfredag!



Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

16 kommentarer:

Millan sa...

Så fin den blev, det kan man inte tro att det är ditt första stickade plagg...Det enda jag stickat är en tröja, för typ 20 år sedan, det var bara rätstickning på hela tröjan...
Ska bli spännande att se ditt använd det du har projekt...Hoppas på att du ska köra fler såna utmaningar senare... för det var riktigt kul, och jag kom jag ju på att det är riktigt kul att sy...

önskar dig en riktigt glad påsk!

Pillargontanten sa...

Den blev ju kanonfin!
Duktig du är!
Lycka till med hatten, det ska bli spännande att få följa även den :O)

Forma om sa...

WOW! Helt fantastiskt fin. Har precis börjat min egen stick-bana och vet hur svårt det är. Duktiga du!! Och snygg färg.

Glad påsk!!

Kram
Susanne

Skatan sa...

Snygg! Men du, jag vill se den på ju :)

kram!

Anna Skata

Skatan sa...

...som syr fjäderfän :)

Passande va?

Grodmamman sa...

Den blev ju jätte fin! Imponerad jag är att du vågade dig på detta!:)
Kram

Titti underkalas-eken sa...

Åhh vad fint!! Vad duktig du är! Och vilken härlig färg med! Ha en mysig påsk! Kram Titti

Susanne sa...

Jätte fin!! Mönster som man inte bara slänger ihop..Jag gillar oxå färgen härlig..Ha en trevlig Påsk..Kram Från Fare

Lyck-Annas sa...

Tänk, jag blir lika förvånad varje gång ett projekt blir klart! Underbar färg. Vart har du hittat mönstret?
Glad Påsk!!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis till ditt första stickade plagg det blev jätte snyggt!!!
Go och Glad Påsk, kram Marie:O)

Ullis/Leva på landet sa...

Men så duktig du är. Underbara påpskkort du visar. Alltid bra att spara ner om man ska göra lie pyssel. Är det ok?

Ha en skön påsk!
Kram Ullis

Veronica sa...

Hej vännen!

Tittar bara in för att önska dig en Glad Påsk med allt vad det innebär!!!

Kram Veronica

Lilla Eken sa...

Jättefin! Snyggt med grönt!
/liten ek

Annika sa...

Hej Bea! GLAD PÅSK på dej..... har slarvat lite med datorisering på slutet o fann att jag missat en del hos dig..... gillar de kläder du visar jag också.... lager på lager o ylle o lin.... o va mycket du hunnit gjort..... axelvärmaren var underbar..... ska in o kolla leta mönster direkt... behöver nåt till de sena påskkvällarna det brukar bli.....:) Kram Annika

Vardags-mirakel sa...

Det var ett vackert plagg du stickat! Gillar den gröna färgen, ha det bra och glad påsk!

lolla sa...

hejsan
men vad fin den blev, är det verkligen ditt första stick projekt ???
sååå very nice
kram lolla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...