tisdag 29 september 2009

Tovat alster 1


Det här är en kanadagås som jag tovat med hjälp av nåltovning och våttovning. Jag har pickat ihop själva kroppen, men vingarna har jag våttovat ihop med hjälp av en bambumatta.

Den är ganska stor, nästan 50 centimeter mellan vingspetsarna och den ska hänga i en nylontråd från taket i vår vita hall.

Ikväll är det tovningsdags igen. Det är verkligen en höjdpunkt på hela veckan att få träffa andra pysseltokiga tjejer och bara pyssla, pyssla och pyssla i flera timmar.

Böckerna jag nämnde i förra inlägget har kommit och jag har fått enormt många fina uppslag från dem, bland annat hur man kan skriva texter med hjälp av ullen. Inspirerande!

Imorgon ska ni få se ytterligare alster som jag har knåpat ihop, en sak till sonen.
Ha en underbar tisdagskväll!

Kram Bea

7 kommentarer:

Skatan sa...

Men Bea! Så läcker den är!!! Tovningskurs måste högt upp på min önska-göra-lista! Så himla häftigt...

Hoppas allt är bbra med dig. Här snurrar vardagen på lite väl fort för tillfället. Nåja, en del är självvalt ;-)

Önskar en fin kväll.

Anna Gamm-skata

Solfyllda segel sa...

Hej!
Vilken fantastisk fågel du har gjort. Det blir nog läckert med den hängandes i hallen.

Kommenterar här för första gången. Har följt din blogg ett bra tag och fått massor av inspiration.

Mvh Therése

OlgaA sa...

Fin gås. Vi tovar ofta, på min dotters skolan då vi är på Waldorfskolan som uppmuntrar handarbete och så. Nyligen har vi gjort nyckelpigor till höstmarknaden. Man blir så glad när man lyckas!=)))
kram

Hemmafruns hörna sa...

Wow! Sååå fin! Har aldrig sett något liknande! Säljer du? Gläder mig till att se mer!

Forma om sa...

Vilken fin gås! Ska bli roligt att se fler alster :)

//Susanne

Beata sa...

Den var jättefin!

Annika sa...

Underbar..... Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...