tisdag 6 oktober 2009

Interiörsbilder

Vad hemtrevliga de här vardagsrummen ser ut. Kanske är det böckerna som är närvarande i rummet? Mysiga kuddarna? Blommorna i centrum på bordet? Nyansen på väggarna? Det vita träet ihop med några mörkare detaljer i rummet?









Vilken av rummen faller dig mest i smaken? Nummer ett, två eller tre? Och varför just den?

...

Kommer just hem från en härlig tovningskväll igen.
Jag har ägnat hela kvällen åt att tova runda små bollar till ett halsband som jag ska dekorera med pärlor och piffa till lite på andra sätt.

Det var jobbigt att rulla alla femton små bollarna, men det är det nog säkert värt i slutändan.

Ha en underbar onsdag - det är "lill-lördag" imorgon.

Kram Bea

7 kommentarer:

Hannis sa...

Oj,vad svårt!
Men jag tyckte spontant om nr tre.
Kontrasterna mellan det ljusa och mörka ger lugn energi på något sätt.

Vad du tovar fina saker!

Agata sa...

Jag blir gladast av nummer 1. Lite fina färger tillsammans med det vita får mig att känna mig hemma. Den färgglada kvilten på väggen bidrar till intrycket.

mitt skärgårdsliv sa...

Alla fina på sitt sätt men jag föll för färgerna och i nummer två! Ha en bra dag!!

Skatan sa...

Nummer ett :) Det nötta bordet, det lite röriga intrycket med olika material och stilar som möter varandra...tror jag att det är som tilltalar mig!

Åh, ha så kul på kursen. Jag skall sy några mössor så att jag inte blir "efter"...det är kul att ha någonting kreativt att greja med när man får en stund över! Som nu. Lillen sooooover :)

Kram!

Västmanländskan sa...

Jag tror nummer 3 - det är något med ljuset och kontrasterna. Jag tror jag skulle trivas där.

Bibbi Maria sa...

Kul tankesätt... jag gillar n. 1 bäst, det slitna bordet och färginläggen gör att det inte ser så extremt elegant ut, viket stämmer ihop med mig som person. Du gav mig en jättebra tankeställare eftersom jag fortfarande inreder vårt nya hem. Tack! Maria

Jenny Bergvall sa...

Nr 1 blev min favorit direkt. Det härliga ljusa färgerna och det lite slitna bordet och så min dröm: En lite nich/bänk under ett fönster. Det gillar jag ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...