söndag 4 oktober 2009

Sittdynor till barnrum

Sittdynor till barnstolar är något som är svårt att få tag på. Däremot är de roliga att sy själv och en del beställningar jag fått på senaste tiden är just stolsdynor till barnen.
Roligt, för de små vill ju också sitta mjukt.

När jag syr till barnen så undviker jag vassa blixtlås och knappar, men syr ändå avtagbara överdrag eftersom de ska vara lätta att tvätta.
Det undre är kuddfodral.
Visst är det fina färger tillsammans?
Jag blir helt lycklig av dem.
---

Nu regnar det ute igen. Det är skönt att springa i regn, men lite kruxigt eftersom jag har mobiltelfonen med mig och springer med dess tidtagarfunktion (och så känns det tryggt att ha mobilen med mig ifall något skulle hända). Men...det går liksom inte så bra att springa med mobilen i handen så det försvårar min intervallträning lite.

Jag har haft ont i ett knä till och från, så jag har backat lite i programmet och tar det lugnare, men innan jag fick ont så orkade jag springa rundor på närmare halvmilen. Inte illa pinkat om jag får skriva det själv (och det får jag ju, för vem skulle annars skriva det åt mig ;-)

Jag trodde aldrig att jag skulle njuta av att springa, men det gör jag verkligen. Underbart, särskilt när man kommer in i "andra andningen" mot sista tredjedelen av löpet, då kroppen anpassat sig till ansträngningen och tempot och har lagt sig på en anpassad puls och andning.
Ha nu en underbar måndag och ta hand om er i det underbara höstvädret!
Kram Bea

5 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Verkligen härliga!

Helen sa...

Inte alls illa pinkat! Jag måste komma igång och röra på mig jag också!

Anna-Paulina sa...

Vilka härliga tovade kreationer du visar upp. Jag älskar också att tova och filta. Mysigt med ull. = )

MiaMaria sa...

Hejsan Bea!

Vad flitig du är...
Både i ditt syande och springande...Bra jobbat!

HA en bra vecka!
MiaMaria

nea i det gula huset sa...

Hej där!
Vad du är duktig och flitig med din löpträning!!! Och det är väl klart att du ska känna dig duktig för det är du ju! :)

Superfina tovade saker du har gjort. Mysigt pyssel!

Ha en trevlig dag!
Kram Nea

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...