onsdag 4 november 2009

En helt annan typ av hantverk



En skärmatta. En liten papperskniv. Svart papper.

Scherenschnitte. Papercuttning. Pappersiluhetter.

Oavsett vad man kallar det så är det otroligt vackert.
Tänk att rama in och sätta på barnväggarna.

Mall till den här och många andra vackra siluhetter hittar du här.


Det här ska jag helt klart prova på framemot vårkanten.


-----


Jag välkomnar alla nya medpysslerskor i "Använd det du har" utmaningen välkomna.

Jag har fått frågan:
"Gäller det ALLT material, eller bara tyg och garn?"

Ja-a...det gäller ALLT matieral man har hemma som man införskaffat för att på något sätt skapa något från början.


-----

Nu är det dags att skriva ett åtgärdsprogram till en elev.
Om jag orkar efter det så ska jag fortsätta sy på mina fingerdockor, eller så

kanske jag stickar lite med stickmaskinen eller avslutar mitt tovade halsband. :-)

Ha en toppenfin onsdagkväll!

Kram Bea

7 kommentarer:

Inger sa...

Såna här siluhettavlor känner jag igen. Jag hade några på väggen när jag var liten på 60-talet. Tumdjuren var fina förslag att använda på jobbet, har bara sett kycklingar och tomtar förut.

Inger

OlgaA sa...

Åh, så roligt! Men jag kan tro att det är Mycket pyssel ;)

Cathrin sa...

Åh vad jag gillade siluetten! Tror jag skall våga mig på att testa. Då måste jag börja städa i mitt arbetsrum och gräva mig ner till lagret med scrapgrejer vilket inte vore helt fel. Som det är nu måste jag känna mig motiverad för att städa, har fått för mycket inspiration tror jag och har overload på pyssel. :)

Även jag vill tacka för ditt initiativ att dra igång "använd det du har". Idén är super och så kul att det börjar sprida sig!!!

/Cathrin

Brunkullan sa...

Siluetter låter kul! Får prova nått.
Susanne

Katrin sa...

Underbar silhuett!

Själv väntar jag på att min kursvecka ska ta slut så att jag kan pyssla lite i helgen.

Har ett antal idéer på g... Den här utmaningen är verkligen super för inspirationen!!!

Therese sa...

Åh vilken nostalgi du väcker, jag har nog sådana där tavlor som min mamma gjorde till mig som barn, ska nog pröva detta fast i rött papper till Fröets rum. Och du - idag kom de!!!! Underbart ljuvliga och PERFEKTA till mitt piffande av banrsängen (har fortfarande en strykning kvar på mitt loppisfynd till säng, men ligger i feber så det får vänta). Det fliar i fingrarna efter att få bädda och fixa med vimplarna - tusen tack!!! Varma kramar en medpysslerska som i dag nöjer sig med att resna i röran, inte dumt det heller, nu har jag en bra överblick vilket material jag har hemma :-)

Laila sa...

Jaså så det var inte bara för er som håller på med tyg och garn....
Frågan är om det var bra eller dåligt.
Jag kanske måste sätta mig in i det ordentligt nu. :-) *harklar mig* Det finns ju lite papper och sånt att använda här hemma.

:-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...