tisdag 10 november 2009

Hallen - mer inspiration

Lugn, fräsch, naturnära...eller...
...eller kanske lite mer färgprakt?

Lite mer åt det lantliga hållet?


Eller det mer klassiska?
Äsch...jag är inte så kräsen just nu känner jag.
Jag vill ha en HALL!

Inte ett färdigt klinkergolv med golvpapp på för att skydda mot...
...färgstänk från det plank som ska sättas upp på väggen...

Istället för verktyg i fönstret så vill jag ha en vacker blomgrupp eller kanske plommonstopet tillsammans med psalmboken och damhandskarna?

Men...en sak vet jag. FÄRDIGT vill jag ha det.
Riktigt, riktigt FÄRDIGT!

...

Nu ska jag snart iväg på tovningen igen. Vi ska kika på en utställningslokal och fika hos en av tjejerna, men sedan blir det pyssel för hela slanten.

(Att jag sedan ska hem och skriva två åtgärdsprogram inför utvecklingssamtal försöker jag förtränga...precis för tillfället...för jag behöver verkligen en mental PAUS en liten stund)

Kram Bea

9 kommentarer:

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Hoppas du får en trevlig kväll! Jag tror att det är bra att du PAUSAR innan du skriver dina ÅP, då har du fått lite distans o så går det lite lättare.
Lycka till med u-samtalen sedan.

Kram L

ps tack för inspirationen, som en klippbok!

Théa & Linnéa sa...

Åh, vilka härliga bilder. Måste man välja inriktning???;-)
Själv skulle jag önska mig en större hall helst med plats för någon form av sittplats, skulle underlätta när man knyter skorna på både sig och barnen. Väntar med spänning på att se din färdiga hall sedan... den som väntar på nåt gott...
MVH Karin

SKOOGSTROLLET sa...

Oj, vad många olika hallstilar det finns. Du har verkligen samlat på dig idéer. Det ska bli roligt att se resultatet. Kul är också din utmaning. Jag spanar nog tills jag känner mig pysslig nog.

Västmanländskan sa...

Åh, var har du hittat de översta bilderna? Det där grå trädet skulle passa så himla bra hemma hos mig!

Spik, skruv och drömmar sa...

Åh vad jag känner igen mig. Är också mitt uppe i renoveringskaoset och allt jag vill är att det ska bli klart.
Lycka till med utvecklingssamtalen och åtgärdsprogrammen.
Kram Therése

Kajsa sa...

Framför allt skulle jag vilja ha en större hall! Men det skulle vara svårt att välja bland dina exempel, skulle vilja ha allihop!

Mina dagar sa...

Det går en på nerverna när DET inte blir färdigt! Hoppas ni tar tag i det för snart ser ni inte det "ofärdiga"
Ha en bra onsdag!

Skatan sa...

Shit vilka hallar...! Jädran alltså, tänk om man hade några fler kvadratmeter att jobba med. Här är det jäkligt trångt. Mentalt utmanande trångt. Blir uppjagad bara jag tänker på hur trångt det är ;)

Kram!

PS - jag har kommit igång med min använd-det-du-har nu. Bättre sent än aldrig?

Anna

Therese sa...

Härligt inspirerande hallar, och påtal om inspiration, du har ett inlägg i min blogg där jag framför ett stort tack till dig, för utan dig hade jag aldrig återuppväckt en gammal vänskap... Kram!
Therese - Sockenvägens Söta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...