fredag 27 november 2009

IDOL-paus - opiffade bilder från vardagsrummet

Välkommen in till mig i reklampausen från "Idol"fredagen. :-)
I soffan låg jag nyss, utslagen. Ni skymtar det urdruckna vinglaset på tredje bilden.
"Nedliggda" kuddar. Opuffade.
Skymt av sonen lego på vardagsrumsbordet.

Och ljus. Många ljus. Yankee Candle Clean Cotton. Förstås. :-)
Välkommen in i mörkret.
Psalmboken är från 1700-talet.
Allvarligt talat. 300 ÅR? Sanslöst.
Jag gav en femtiolapp för den. (Vad kostar en Månpocket i nyinköp typ?)
Favoritlyktorna. Monica Johansson. Sia. Och så en specialgjord skylt.
"Känn med känsla" eller "Känn medkänsla" beroende på hur man betonar det.
Jag tycker om tanken.
Och makens lapp på måtten för murspisens skyddsplåt.
(Jag sade ju att bilderna var opiffade...hihi)
Här skymtar ni "plädhörnan" längst in med mina mysiga duntofflor, extrakuddar och filtar.
Skyltdockan fick jag av en väninna som nyss hämtat ett flertal i Stockholm.
Den har en jättevacker tredelad fot i mahogny som inte syns på kortet. Superfin.
Reklampaus som sagt. Svårt att få fina bilder förstås, men ni får en idé om
hur det ser ut hemma hos Bea i alla fall.
Riktigt så här ljust är det ju inte, men kameran hade så lågt med batteri att jag inte ville fippla med en massa batteridragande blixteffekter.
Tennskålarna är makens som han fått i unga år. Äntligen kommer de till användning.
Jag har plastat dem invändigt så att de inte tar skada.
Det ser lite "tomt" ut, men jag avvaktar nu innan julpyntet kommer till inför jul.
Då behöver man ändå plocka bort lite för att få plats med alla fina små detaljer.
En detalj saknas som vanligtvis skulle ha synts på någon av bilderna - en stickning eller virkning eller något. Faktum är att jag just nu letar efter lämpligt litet stickprojekt i julklapp igen.
Än är det ju lite kvar av reklampausen.
Hoppas ni också njuter och myser.

Kram Bea

10 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Tack för en mysig titt hemma hos dig, ser mysigt ut med alla ljus...
Ha det gott:)

Therese sa...

Oj vilket inbjudande och mysigt hem - tack för att vi fick titta in :-) Kram

Anne-Lie sa...

Vilket vacket hem du har!

Therese sa...

Mysigt!!

Bluewhiskey sa...

Så mysigt du har det :)

Handgjorda drömmar sa...

Fredagsmys...!!! Härliga bilder. Vilken fin lampa på bordet intill tennskålarna!! Precis en sådan jag varit ute efter - får man fråga var du inhandlat denna??
Marie

Kalkstenssommar sa...

Opiffat = mysigt och inbjudande! Härligt med fredagar när man ligger i soffan och bara slappar. Fattar inte hur du orkade dig upp från ryggläge o ta kort. Men det är jag glad för att du gjorde.

Många kramar

L

Unknown sa...

Hej hej,
Imorgon träder vi in i julens månad, december.

Nu kikar väl in på min blogg där det börjar en adventskalender i morgon, men nya vinster varje dag.

Jätte enkelt att delta.

Ses vi?

Må så gott

Mvh Camilla, En mammas dagbok (emring.blogspot.com)

Mina dagar sa...

Tack för att jag fick titta in hos dig! Vá mysigt du har!
Skyltens text var fyndig!
Må så gott!
/ Eva

sandra sa...

Hej! Kikade in... Vad mysigt och fint ni har det!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...