fredag 27 november 2009

Inspiration från spiselhyllor

(Klicka på bilderna i vanlig ordning så blir de större.)










En ljuvligt ledig fredag med hela familjen.

Vi har städat och plockat här hemma, snickrat och lekt.
Nu leker barnen "sångartister" till Barbapapamusik på ovanvåningen.
Maken ska åka iväg och handla.
Själv ska jag fortsätta att sy ihop vimplar.

Jag har faktiskt slutfört fler projekt än jag visat.
Några saker jag tovat är på utställning, så de kan jag inte visa på ett tag.
Sedan har jag sytt en liten sak som jag ska visa.
Nu sitter jag och syr vimplar så det bara ryker om det.

Imorgon ska dottern iväg och genrepa inför dansuppvisningen i Folkets Hus på söndag.
Först vid genrepet kan jag se vilka kjolar det är och se vad jag kan hitta på att sy ihop för överdel.

Temat är "Schlager", men de ska dansa till Pontares" Vindarna viskar mitt namn".
Det lånas ut något som verkar vara "tyllkjolar" i pastellfärger, sedan har det pratats om fjädrar och om röd hårfärg som en "Pontare"frisyr.
Hmmm...jag får inte riktigt ihop det som en bild i mitt huvudet, men jag hoppas att det ger sig när jag ser hur de rör sig på scenen och vilka kjolar de har.
Såååå...det blir till att sy imorgon eftermiddag...och det av "Vad jag har". Lurigt!

På måndag och onsdag ska jag gå en kvällskurs i "Gör vackra presentinslagningar"

Kursen är väldigt omtalad och jag blev så glad att jag får en möjlighet att gå den.
Hon är tydligen helt MAKALÖS i paketinslagning och kan slå in alla olika sorters saker.

Jag tänkte att jag skulle ta med mig några vimplar och se om jag kan få lite förslag i hur jag kan slå in dem lätt och enkelt. De har jag ganska härligt form, just trekantiga. Jag brukar slå in dem i silkespapper först och sedan postpapper i en trekantig form, men det kanske finns andra fina sätt att slå in dem på?
Spännande!
(Om det är ok för henne tänkte jag ta med kameran och dokumentera lite för er och tipselipsa utifrån vad vi får lära oss)

Ytterligare pyssel blir det på tisdag då jag ska skapa enriskransar med granstommar tillsammans med tisdagsgänget.

Vilka fantastiskt kreativa dagar jag har framför mig!
Längtar!!!

Ha en underbar fredagskväll!

Kram Bea

2 kommentarer:

Cathrin sa...

Du är så härligt, otroligt, bubblande kreativ!

En sådan kurs i paketinslagning skulle jag vilja gå! Hoppas du får fota för det hade varit kul att få se. Om någon har tips på något liknande i Lund/Malmö området får ni gärna höra av er till mig.

Ha en härlig helg!
Cathrin

liene sa...

Den sista vita är bara så fint...
Gillar den stenhårt!Ha det fint helg med mycket inspiration !
L

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...