fredag 13 november 2009

Tutorial till fin nåldyneburk


En gång i tiden hade jag ju många ursköljda barnmatsburkar till diverse pyssel, men så här fint kom jag aldrig på att pyssla till dem.

Jag ska definitivt spara likadana små burkar och göra den här varianten till mina olikfärgade knappar och nålar. Otroligt fina, som smycken, blir burkarna med hjälp av en liten tygbit, vadd, band och en limpistol.
Snabbt...och enkelt borde det ju vara.

Jag fick just en tanke om att det skulle vara fint att använda de STORA syltburkarna till att ha lego eller pärlor sorterade i olika färger i. Det vore ju jättefint och smidigt att ha.
I övrigt:
Ledig fredag.
Mys.
Brädspel.
Småplock.
Och så lite stickning emellanåt på ett, för dottern, hemligt julprojekt.
(Jag smyger åt mig en rät där och en avig där...när den är klar ska NI få kika på vad det blev)

Ha en underbar fredag!

Kram Bea

4 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Nu ska här letas burkar, plockas fram tyg, vadd, band och limpistol. Så är denna fredagen räddad !! =)

Tack för tipset !!!
Och se till att ha en riktigt fin helg!

liene sa...

Tänk att du gjörde samma sak som jag hade tänkt göra...
Supper fint!

SKOOGSTROLLET sa...

Bättre sent än aldrig sägs det. Jag räknar mig väl inte till de pyssligastes skaror precis, men nu när jag gjort mitt första egna projekt kan jag väl haka på.

Det har varit väldigt kul att spana in andras projekt, så det ska bli spännande att se vad som händer framöver.

Pyssla på!
önskar
http://pagronspaningmedskoogstrollet.blogspot.com/

Tanjis sa...

Åh,va fint! Typiskt att mina barn har växt ur barnmatsburks-stadiet.
Det här tipset måste jag bara spara i alla fall, det blev ju supergulligt! :)
/Tack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...