fredag 11 december 2009

En underbar gåva

Som värdinnegåva fick min väninna en gång två strutar som jag
lagt Lovikkagarn i, en härva var från barnen.
Nu träffades vi igen och då överräckte hon de här till mig.
Två par Lovikkavantar stickade av garnet till barnet.
Min gåva kom tillbaka i form av vantar.

Det är något så underbart klassiskt och romantiskt över Lovikkavantar tycker jag.
De här ska barnen få använda som "fint" på den gammaldagsa julmarknaden och när vi ska ut och åka finkälke.
Jag är helt förälskad i dessa vantar och kan inte sluta se på dem eller röra vid dem.
Idag ska vi julstäda lite extra och pynta med julsaker.
(Barnen var uppe redan 6.00 och dammsög i sina rum och i lilla hallen på ovanvåningen.)
Ha en underbar lördag!
Kram Bea

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvliga vantar. Jag försökte mig på att sticka ett par en gång så nu har jag ... EN vante ;) undrar om jag blir klar med den andra. De är så fina, lovikkavantarna, men lite stickiga.

Skatan sa...

Å jäsiken - hur fick du dem att dammsuga den tiden ;)!?

Härliga vantar - jag instämmer. Det är någonting speciellt med just lovikavantar. Gillar dem skarpt. Och så värmer de ju så bra!

Sköt om dig Bea!

Kram från en ganska frånvarande donna...

mitt skärgårdsliv sa...

Så ljuvliga vantar! Såna önskar jag tomten kommer med till mig :) God fortsättning på helgen!

Metronyx sa...

Kl 06'00 hm, vet inte om jag hade jublat då trots att det rörde sig om städning.

Hem och Lycka sa...

Ojoj vad fina.. Din fina strumpa hänger som vanligt på skåpet här hemma med adventspraliner i, en till oss var varje adventssöndag! ;-)

kram

Mina dagar sa...

Vá snällt av henne att sticka dom här underbara vantarna åt dig! Jag skulle ha blivit superglad!

Vilken pli du har på barnen som går upp och börjar dammsuga sina rumm!!!?

Trevlig Lucia!
Kram Eva

Viktkamp sa...

helt underbara =)

Kajsa sa...

Jättefina! Kom att tänka på syslöjden och mina lovikavantar som vi fick sticka. Garnet, som var fult mellanblått, gick av hela tiden och vantarna blev för stora för mig så pappa fick dem i julklapp. De var jättestora åt honom också men han bar dem med stolthet!

HomeRiver sa...

Jag håller med dig. De är verkligen speciella i positiv bemärkelse. Och supervarma! Vilken härlig gåva - och gåva tillbaks :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...