lördag 16 januari 2010

Så mycket sömnad...

...så lite tid! Men vem säger att man måste ha bråttom!? :-)
(Bildern från divine Mrs M.S of course) Väska av ett par jeans. Den här skulle vara så fin att ha till biblioteksböckerna.


Under "Använd det du har - november" så klippte jag ut mönster till en drakmössa i fleece till sonen, men det har inte blivit av att jag införskaffat något passande grönt fleecetyg.
Nu börjar det knyta ihop sig att göra det och då skulle de här vantarna nog uppskattas jättemycket av sonen att matcha med."Button-up" gardin någon?
Söt och ovanlig idé till skillnad från alla fuskrullgardiner.


En handduk - och vips - lite mer förvaringsmöjligheter.
En sådan här skulle jag vilja göra med fickor för barnens badskum, hårborstar och hudlotion.


Vackert med egensydda sängkläder. Tänk, det är ju så mycket billigare än att köpa och man kan specialdesigna storlek och färgsättning på ett annat sätt än när man köper det.


Så söta så man kan äta dem till frukost!!!!!

Otroligt vårligt..tänk er rosa-, gröna- eller ljusblå pasteller.

Överdrag till datorns plattskärm. Och så matchande överdrag till symaskinen.
Mumma!

Om jag känner min dotter rätt så vill hon gärna ha en mössa också om/när sonen fått en. :-)
Fint att ta en enklare modell och så fästa en stor blomma på sidan.


Det är något med våren och sådana här ljusblå nyanser av svala herrskjortor och denimtyg.
Svårt att välja VAD man ska börja med att sy bara.
"Ole dole doff, kinke, lane koff, piff, paff, puff, du fick en himla knuff"
(citat från sonen som "olar" om det mesta här i livet just nu)
Idag har jag för övrigt:
- klippt ner pelargonerna
-planterat sticklingar
- flyttat in dotterns vita fåtölj i vårt sovrum och bytt plats på byrån och stolen
- flyttat dotterns lilla bord, soffa och stolar för att få mer plats i hennes rum, hon behöver verkligen fler förvaringshyllor nu
Barnen har städat.
Maken har städat.
Jag har städat.

Tänk...man skulle lätt kunna fylla dagarna med detta och man skulle aldrig bli riktigt "färdig".
Underligt egentligen. Det är bara att man får bestämma sig för när man är just "färdig".
För övrigt uppdaterade jag och maken vårt städschema idag. En del detaljer fanns kvar sedan barnen var små och vi hade det förra köket.
Sonen kom med ett önskan om ett "sockdjur" som han sett dem göra på ett av barnprogrammen. Vi har offrat udda vit strumpa och satt på nos och ögon, nu ska den sys lite hårdare på baksidan och han ska få klippa öron som han ska få hjälpa till att få fast. Det ska tydligen bli en hund.
När den är klar ska ni få se den.

Ha en underbar lördag!

Kram Bea

3 kommentarer:

Lotta sa...

Jeansväskan och förvaringen av en handduk var ju helt underbara. NU började det klia lite i sy fingrarna. Ska nog göra sånna när jag blir klar med beställningen jag håller på med.

Önskar er en trevlig helg
/Lotta

Vardags-mirakel sa...

Tackar för alla inspirerande förslag och bilder, kram Eva.

Skatan sa...

Godmorgon!

Jag tar och skriver ett mejl till dig. Jag kan helt enkelt inte svara på ditt inlägg hos mig här...

Kram!

Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...