söndag 21 mars 2010

Tjuvstart på påsken

"Det ska startas i tid, det som påskfint ska bli".
Det var egentligen inte meningen att ligga i startgroparna så tidigt, men jag blev så inspirerad när jag besökte en inredningsbutik i Gränna nu i veckan. Vilken inspiration. Lite av den inspirationen ska jag dela med mig av nu i veckan. Då ska ni få titta in hos Marie-Louise i "Von Otterska villan". En ljuvlig butik med mycket inspiration och många nya leverantörer som inte lämnar någon oberörd.
Förutom en trevlig pratstund och lite fotografering fick några inredningsdetaljer följa med mig hem.

Ett sött litet rede med ägg på bordet. Dottern har arrangerat med varsam hand.


Det blir även fint att dekorera tambetter med vackra urblåsta ägg.
Lite klippt, lindat ris ska få ligga ovanpå dessa, men det snöblåste lite för mycket runt knutarna för att jag skulle vara sugen att ge mig ut i trädgården och klippa lite pynt till dett just nu. :-) Ett dekorerat ägg passar som liten extravagans inför påsken. Är det fest så är det. Den hänger i vår taklampa.

De här ville maken ha. De kommer med upphängningstampar, men vi ville ha dem i vardagsrummet. "Om inte du köper dem så köper jag dem" sade maken resolut.
De ger ett underbart sken i vardagsrummet om kvällarna.


Och ett vackert dekorerat ljus. Dottern har putsat silverfatet för att kunna ställa ljuset på det. Imorgon ska vi linda vita påskfjädrar runt ståltråd och dekorera med vita pärlor (ROSA, säger dottern bestämt, men det återstår att se hur det blir) Då blir det som en egenhändigt hemknåpad ljusmanschett som bryter fint mot det stålgrå i ljuset.
Medaljongmönstret speglar vår Laura Ashleytapet så fint så det nästan är onödigt vackert tillsammans. :-)
Några andra små saker fick också följa med hem, men det får ni se en annan dag.
Trots att det snöar ute så infinner sig vårkänslorna här inne.
Det är ofrånkomligt.
Våren är på intågande.

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

12 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Det var roligt med "onödigt vackert" ... hur ofta säger ngn så? *ler*
:)

Stina sa...

Kram till goa pysselguman.:-) Stina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Bea. Så fina ägg du lagt i redet, enkelt och jättefint. Det är hög tid och börja plocka fram påsksakerna nu, det är ju före påsk det är extra roligt och pynta. Sen blir det mat och gäster. Och det var ett mycket vackert ljus.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria

Fröken Machuna sa...

Jätte fint har du gjort.

Tummen upp.

Och tack för din söta kommentar på min blogg.

Fröken M

Monica sa...

Härliga bilder! Visst går det att pynta till påsk redan. Annars hinner man ju inte njuta av pyntet.
Ha en bra vecka!

Roses & Angels sa...

HEJ! Å så trevligt med nytt besök. Tack för kommentaren också! JA det var så fint på den träffen, jag är så lycklig över att jag fick närvara! WOW vilket fint minne och vilka människor det finns. :-) Så underbart fin blogg du har. Ska kika lite mera kram

Synnøve. sa...

Jag tänkte flytta i påsk. Hem till dig.
Där skulle jag trivas så bra.
Så jag packar väskan och kommer till alla vackra ägg och mysigt påskpynt.
Hoppas det är ok :D
Kramen Synnöve.

Annika sa...

Vackra detaljer :)

linnea-maria sa...

Åh vilka härliga inspirerande bilder! Påsken är ganska kort så det gör nog inget om man tjuvstartar lite. Dessutom så får man lite mer känsla för våren när man pyntar med ägg och blommor. Ha det fint/linnea-maria

Mina dagar sa...

Jag som ÄLSKAR påsken kan inte få nog av inspiration och vackra bilder!!!

Vi har påskpysslat här i helgen så kul! I kväll ska vi upp på vinden och hämta ner påsk lådorna = LYCKA:D
Kram på dig!
Eva

Cathrin sa...

Mmmm härlig inspiration. Och när påskpynt inte går i gulgrönt och grälla färger är jag på (ok, dotterns cerica små hönor får vara på hennes rum så klart...). Vi har hus på Visingsö men har alltid bråttom dit och då missar man Gränna. Nu skall jag kräva att få stanna till i den lilla polkagrisstaden. Så det så!

Kram
Cathrin

Unknown sa...

Hej
Jag är ny här i blogg värden! Underbara bilder o inspiration du sprider:)
Älskar dina bilder på påsk ägg mm!
Hoppas det går bra att jag lånar o länkar till din blogg?

KRAMKRAM
Christina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...