söndag 14 mars 2010

Halsband

Jag älskar den här varianten av moderna, klassiska halsband. Nyskapande och samtidigt traditionella. Och så älskar jag ju rosa förstås. Och tyg. :-)
Rosen är fäst med en broschnål och halsbanden kan tas isär.
Dottern har ett nästan likadant halsband.

Idag sitter jag och förbereder tema "Vikingar".
Otroligt intressant tidsålder. Just nu läser jag in mig lite närmare på "Bärsärkar" - psykiskt sjuka som man gärna ställde främst i ledet. Man spädde på deras kost med giftsvampar för att få deras vansinne att blossa upp till våldsamma former.
Sedan var det bäst att hålla sig undan, även om man var på "deras" sida.
"Unga fakta" har också många intressanta fakta om perioden. Där kan man också skriva ut klippdockor med vikingakläder, boningshus och vikingaskepp, spela spel och läsa in sig på runskriften.

Jag ska fortsätta planera nu, sedan ska jag sätta mig och sy några beställningar.
Stressiga helger, men så blir det ibland.
Hoppas ni har en underbar söndag!

Kram Bea

7 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är en ljuvling... ville bara lämna ett Österlenskt fotavtryck efter mig! Din tennsoldat är bara så fin så jag dööör!

Agneta

Kajsa sa...

Har du gjort rosen själv. Dum fråga, det har du säkert! Den, och halsbanden, var jättefina!

Heidi sa...

Fint halsband, fin tennsoldat och underbar blogg! Och grattis till loppisfyndet, tuppen var ju för härlig! =)

Hvita Hjärtat sa...

Fin ros! Har själv suttit och knåpat ihop en ros med avsikt att sy ihop en prinsesstårta :o)

Kram,
Jennie

Sanna sa...

Underbart halsband! =)

miaring sa...

Ååååååååh, va´kul att planera tema, det är det allra roligaste jag vet. Speciellt när man hela arbetslaget är med i temat och alla bidrar med sitt. Då lyfter det. Som vikarie känns det bara som att man försöker upprätthålla dagen. Inte så kreativt.
Kram Mia

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...