lördag 6 mars 2010

Tovad tennsoldat

Jag vet inte varifrån jag fick idéen, kanske blev jag lite inspirerad av alla vackra trummor och soldater som Maileg hade i höstas? I alla fall fick jag idéen att skissa upp en egen liten soldat i "babuschka" utförande.
Den fick vara utan mun till slut.
Här är skissen till den som jag gjorde i paint.
En grov planering utifrån bilden jag hade i huvudet.

...

Just nu sitter jag och syr tallriksunderlägg av vaxdukstyg. Jag blev lite snål när jag stod och
höll åtta stycken och började multiplicera antalet med 39:- styck.
Då är det roligare att göra egna.

Egentligen orkar jag inte, rent fysiskt. Jag har feber, ont i hals och öron och näsan rinner. Dundervförkyld...men rent MENTALT vill jag så i det här fallet övervinner själen över köttet.
:-)

Ha en underbar lördag!

Kram Bea

12 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

En fin liten en ... måste läsa om detta, tuva, kan ingenting men ser att det blir så fina saker!
:)

Gumman sa...

hej. kul idé att sy av vaxduk... jag har småbarn så jag tyckte direkt det lät smart:-) du har inte lust att lägga ut bild sen och visa resultatet??? tack för en UNDERBAR blogg :-)
//en trogen läsare

Min Skattkammare sa...

Åhh, Bea du är för härlig!
Skaparglädje som smittar!
Kram Kicki

Mina dagar sa...

Tovad soldat:) Sååå fin!
Dottern och jag provade på att tova för ett tag sedan, det var KUL!

Jag har också haft feber, ont i halsen och snorat. Tog typ fyra dagar så blev det bättre!

Krya på dig!
Kram Eva

Forma om sa...

Vilken underbar liten soldat. Så där mjuk och ullig borde alla soldater vara :)

Kram Susanne

Anonym sa...

Vad söt han blev din lille soldat. Hoppas bara att din förkylning släpper också...

nea i det gula huset sa...

Hej där!
Men vilken söt lite skapelse du har gjort!
Vart får du alla ideér ifrån?

Ha det fint!
Kram Nea

Johanna sa...

vilken härlig liten soldat. MVH Johanna

CRocoFin sa...

Du hittar ett solskensmeddelande till dig i min blogg :).

Unknown sa...

Himmel vad fin den var! Det är ju både billigare och framförallt roligare att göra själv - speciellt när man gör det så bra som du!

Jenny sa...

Vilken söt liten soldat!

lena sa...

Vilken rolig idé. Det där hade nog nästan min pappa gillat tror jag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...