måndag 12 mars 2012

Sonens designade kudde

Sjuåringen har skapat det här trycket själv.

Material:
- ett stycke "Star Wars" målarbok med omsorgsfullt valt motiv
- en snutt vit lakansväv att kalkera av motivet med
- ett knippe MYCKET åldrade textilpennor jag ärvt efter mamma från 70-talet att färglägga med
- en bit "Hifix" som strykts på baksidan av Yoda och fästs på kuddens framsida

...

Efter råd från sonen om tygval och tanke om röd bård ("Som ett laserljus, mamma")
sydde jag sedan ihop kudden åt honom.

Här återser ni även käre "Fladdis" och "Leo", hans ständiga sängkamrater.

Dottern har också gjort en motivkudde som jag ska visa er sedan.

Gå ut i solen om du har möjlighet nu vetja. :-)
Själv ska jag äta lunch med maken på altanen.
.

15 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Ja visst var det härligt i Gloebn i lördags..
Alla är så glada och feststimmiga.
Ja Ranelidarna de var nog inte så muntra.. men man kan ju undra vad han hade där att göra..

Ja nu ska även jag gå ut i vårsolen...
kram på dig
A-C

Ann-Catrin sa...

vore ju bra om man kunde stava också.. hihi
Och jag som bor granne med
GLOBEN!!

hej igen
A-C

Helen sa...

Vad fin den blev, den skulle mina killar bli väldigt glada över:)

Stina sa...

Men så mysig.:-) Kram Stina

Fröken Gredelin sa...

Vilka galet fina kuddar!! Den där starwarskudden var ju helt fantastisk! Förstår att sonen är lycklig:-)

Borgmästaren sa...

Kul idé! Gillar mixen av den motivet och materialet.

Sanna sa...

Åhh superfina kuddar! Mors händighet har smittat av sig ser jag.. =)

SV: Ja himmel ja..serien är helt klart sevärd! =)

Kraaaaam
Sanna

Malin på pastill.nu sa...

Vilken jättefin idé! Förstår att han måste vara galet nöjd med kudden :-)

Nyman sa...

Tack för din kommentar :) Jo, fick till en ganska bra storlek. Hihi, det an bli tokigt ibland när man gör något för första gången.

Vad rolig idé, han måste vara väldigt nöjd :)

Ha en trevlig kväll och fortsättning på veckan,
Malin

CreandoPhoto sa...

Så fin den blev. Har du kalkerat den över på tyg alltså? Imponerande! :)
Kramar Kicki

Nina sa...

Så fin den är! Imponerande! Gissar att han är stolt!

Pysselmajorna sa...

Vilka underbara kuddar och det kan ju knappt bli finare :)
Du får hemskt gärna använda min idé och gärna länka. Jag har lagt upp ett mönster om du vill använda det.

http://pysselmajorna.blogspot.com/2012/03/har-kommer-mitt-monster-pa-dessa.html

Vill gärna se bilder sen :)

Fröken Foto sa...

Superfint och vilken kul idé!

Kram kram Malin

Emma sa...

Den blev ju riktigt tuff!!

Zima sa...

Jättefin kudde! Gillar sonens tankar/associationer om den röda bården! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...