fredag 28 september 2012

Känns de här vantarna bekanta?


Grå.
Stickade.
Långa.

Visst är de fina?
Eller i alla fall helt ok???
Håll med liiite?

Kan ni tro att de just omkullvält hela ungdomskulturen världen över vad gällande vad alla ska ha på händerna i höst?
Att de säljer helt slut gång på gång på gång?

Ja-a...kanske förstår ni det om jag visar vems händer de har varit på!?


Japp, Bellas från Twilightserien. 

Ruth Cross har skapat dessa. Vilken lyckost va? För två och ett halvt år sedan bloggade jag om henne. HÄR kan du läsa inlägget. 

Nu är bara frågan, vilket ikonplagg ska JAG skapa och vem ska jag hoppas på ska bära den?

Jag skulle gärna sy en "löparvänlig", skjutrymlig stiljacka i stålgrå ullbouclé till Persbrandt med lite mer futuristiskt snitt. Vilken grej! ;-)

Eller ett  näsduksfodral till Helena Bergström. Kan ni tänka er hur hon fiskar upp en i en av sina mest gråtmilda scener? Haha...

Eller tänk er en vimpel till barnens rum i nästa julkalender. Tufft!
Lite mer hippt än att sy vimplar till tevesända valvakan. Även om det var roligt att "piffa till debatten" förstås, jag gjorde mitt bästa, skyll inte på mig om debatterna blev tråkiga ändå...hihi.

Vad skulle NI vilja skapa, och till  VEM?




Undrens tid är inte förbi.
Beas barnslikheter finns nu på Facebook.
Känn dig välkommen till oss där. 

8 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

haha, underbart! vilken trendskapare!!

Viola sa...

känns som jag skapar dagligen och det gör jag och till vem...till alla mina kunder i butiken :) där får jag utlopp för min skaparglädje, ha en fin helg, VIOLA

Johanna sa...

Jag ville bara kika in och säga att jag kollade in dina vimplar igår och de är ju superfina, vad duktig du är!

Inom snar framtid kommer det komma en liten beställning från mig på 2 meter vimpel, dock har jag eget önskemål om design men om jag uppfattat det rätt är det ok? Tror också att det får bli två kuddfodral som matchar vimpeln;)

Ha en härlig fredag!

Kram Johanna

Queen of Kammebornia sa...

Vad fint och roligt. Sånt gillar jag att tänka på :) Jag skulle allt bra gärna sticka Bellas vantar... vet du om det finns något mönster? Kram!

Torparlycka sa...

Underbara vantar, riktigt villfaktor!
Kram
A

mylovelygrandma sa...

men alltså.. jag tycker du ska göra ull-kallingar till persbrandt! mycket sexigare ;)

Taekwondo sa...

hej Bea,
Jag önskar beställa något men hur kan jag göra det?

mvh
S. Hansen
shonats@gmail.com

Anonym sa...

Hej Bea,
Jag skulle vilja beställa något men hur kan jag göra detta?
shonats@gmail.com tack

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...