tisdag 9 oktober 2012

Något måste göras och det nu!


I USA har många av de största, mest kreativa bloggerskorna tröttnat på att hålla upp en fasad om sina liv.
De postar inlägg under rubriken 

Snälla, klicka på länken och läs några av deras, ibland mycket dramatiska och hjärtgripande berättelser om hur deras liv EGENTLIGEN ser ut bakom bloggandet.
Deras rädslor, dåliga självkänsla, prestationsångest och oro.

Läs - och känn att du inte är ensam. !


Vågar du dela med dig av dig själv och hur ditt liv EGENTLIGEN ser ut?
Antar du utmaningen så antar jag den också. 
Låt oss sätta bloggsverige i gungning!

11 kommentarer:

Klockarbarn sa...

okej jag är med.

Klockarbarn sa...

Vem börjar?

Inger sa...

Så skönt, kan inte låta bli att titta in på alla superfina bloggar ... jag blir inte klok på att alla kan ha det så perfekt hela tiden, eller ... hos mig är det köksbänkar fulla med grejer, nyttoprylar, ja allt som behövs i vardagen. Hallen är belamrad med 17 par skor fastän vi är 2 personer ... sovrummet skulle jag aldrig drömma om att visa, utan styling ... badrummet får sig en uppfräschning på fredagkväll, i bästa fall ...
jag är ingen lortgroda, tycker om att det fint och trevligt runt omkring mig ... men tiden räcker aldrig till, hur fixar alla andra att ha det så perfekt, eller gör de det?

Mina andra blogg speglar mera mitt liv, min dagbok ... skriver om gjädje och sorg, med och motgång ... ja, som livet ser ut för mig och det är en sorts terapi att sätta ord på mina känslor, en billig sådan. Vet inte om jag uppfattat dit budskap rätt men jag är inte rädd att visa min vardag ... utan styling.

kram Inger www.snartmormor.bloggagratis.se

Mia sa...

HEEEJ!

Har du Agel Gagel kvar? Om du har så jaaaa jag är jätteintresserad. :)

Kan inte hitta ditt mail men jag testar att maila dig också. :)

Lotta sa...

Så sant! Måste sätta mig ner och läsa dessa. Jag bloggar bara om mitt hantverk eller det mitt företag gör. Sällan om personliga saker, men jag har faktiskt funderat på att stara en ny blogg då jag tror att vissa erfarenheter man har skulle kunna visa andra att de inte är ensamma.

Kram
Lotta

GOBLIgobli sa...

En riktig tankeställare. Precis vad som behövs i stora flödet av perfektionism.
Har många gånger tänkt tanken att göra något liknande men alltid fegat ur. Varför är man så rädd för att bjuda på sig själv? Och då framför allt om de mindre glamorösa sidorna? Säg det...

MirEll sa...

Oj, måste nog ta mig en funderare på om jag vågar! ;)
Förresten så har lämnat en liten sak till dig inne hos mig! =)

Fröken S sa...

Jag är med, när börjar vi?

Bluewhiskey sa...

Jag tror att jag gör det redan, emellanåt när jag inte kan låta bli. Annars har jag tidigare fått skäll för att jag delat med mig alldeles för öppet av mitt liv så jag taggade ner. Ganska mycket. Kram kram

Viktkamp sa...

läst meekatt.com blogg? fantastisk verklighet!! Kram

Fröken S sa...

Nu har jag bloggat under rubriken Things I'm afraid to tell you... känns läskigt faktiskt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...