lördag 22 mars 2008

Blå/vita vimplar

På begäran...här har ni ett exempel på hur en blå/vit vimpel kan se ut. Jag har varit lite färgdiskriminerande tror jag minsann eftersom jag bara visat foto på de röd/vita tidigare.

Det här är en vimpel där ni kan se exempel på tyget från Tommy Hilfiger skjortan. :-)

Jag gör även vimplar i en annan, mer varmblå färgsättning. Mitt absoluta favorittyg är med där - ett riktigt ljusblått tyg med vita tunna blommor på. Helt ljuvligt tyg som är dyyyrt eftersom det är ett patchworktyg egentligen. *morrar*

Jag matchar den med ett tyg som ser ut nästan som crépetyg i samma färgsättning kombinerat med vitt bomullstyg.

Det är fritt fram för beställningar om ni vill att jag ska sy upp valfri längd. Information ser ni i högerkanten här på bloggen.

Nu ska jag se om jag hinner knåpa ihop varsin "Maja"sjalett till barnen inför påskaftonsfirandet som börjar vid lunch. Jag tror de kan bli riktigt fina om jag får till dem.

(Och om jag får till dem får ni förstås se bild och så lägger jag ut sömnadsbeskrivningen här efter påskhelgen).

Jag känner mig kreativ igen, det är ren terapi för mig.

Njut av god mat idag och förhoppningsvis en himmel fylld av solsken oavsett temperatur.

Kram Bea

I'm showing you the blue/white today. Mostly all of the orders are completed now and I am now eager to sew again.

8 kommentarer:

Mamma C sa...

Det är så fina dina vimplar du gör. Ja, det blir inte något märkvärdigt här på bordet, gubben jobbar. Men lite sill, köttbullar och sådant ska vi käka när han slutar. Jag här är det klarblå himmel och en sol som lyser. Men det var -6.
Kram Mamma C

Karin sa...

Så fina - verkligen gulligt! Men varför är det så att det vackra alltid är det dyra (brukar vara så för mig iaf). Trevlig påsk!
Kram Karin

Stämningsfullt sa...

Hej!
Superfint!!
Ha en riktigt bra påskafton.
Kram!

Min Skattkammare sa...

Oj så charmiga de är, jättefint!
Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
Kramis Kicki

Änglahem sa...

Åhh så skönt att höra att du verkar känna dig bättre igen, pyssel kan verkligen vara som rena terapin, tankarna slipper springa iväg på alla jobbiga irrvägar!

Fina vimplar du syr på löpande band!!

Hur går det med erat kök?*nyfiken*.
Kommer att bli så fint!!!

Ha en fortsatt skön påsk, i solens sken!!

kramar
Ulrika

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hejsan Bea!

Skönt att se att du fått tillbaka din inspiration å att du har hämtat dig från ...ja vad det nu var.Skönt att inget hänt dina närmaste.

GLAD PÅSK
Kram Pernilla

lottens vita och gröna sa...

härligt när den kreativa ådran sätter till! så fina vimplar gör du! nu har jag ätit mig roppis på släktmiddag...oh så mycket gott! påskkram lotten

anna k. sa...

Glad Påsk Bea!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...