torsdag 14 februari 2008

LIVSVIKTIGT


LIVSVIKTIGT - (Till mina barn)

Tro på att det du gör duger,
utgå från att människan inte ljuger.

Spara på minnen, slösa med skratt,
våga ta på dig en knasig hatt.

Kramas ofta, pussa en vän,
planera inte alltid för vad som händer sen.

Säg inte ja om du ändå menar nej,
låt ingen skratta och håna dig.

Ta ansvar för livet, kom alltid i tid,
kom ihåg de kära som vilar i frid.

Sluta aldrig vara kreativ,
älska din nästa, älska ditt liv.

Vad som än händer, vad som än sker,
finns jag där bredvid dig, innan du mig ber.
Kärleksdikt till mina barn på Alla hjärtans dag 14/2-08
Jag älskar er! Lev livet på det bästa sätt ni kan!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fin!!!

Smått och gott hos Lina sa...

Så fin dikt och så viktiga ord!

Trevlig alla hjärtans dag!
KRam Lina

Lantliga drömmar sa...

Vilken fin dikt, vackra och sanna ord!

Härlig alla hjärtans dag! :-)
Kram!

Stämningsfullt sa...

Vackra ord :)
Ha en fin kväll!

Unknown sa...

Så fin dikt! Ha en fortsatt tevlig kväll! kram Jasmin

Änglahem sa...

Åh..Bea...jag blir alldeles tårögd. Vilken fin dikt och så sanna ord!!!

Hoppas att du haft en fin Alla Hjärtans Dag med de dina!

Kramar
Ulrika

Anonym sa...

Viken jätte fin dikt! Den skall jag läsa för min pojkar i morgon när de vaknar.

Kalkstenssommar sa...

Wow! Den var fin, kloka ord att stoppa i barnens "ryggsäck" inför färden ut i stora världen....

Kram på alla hjärtans dag!

L

Anonym sa...

Vilken fin dikt till barnen!
Sänder en kram så här på kvällskvisten på alla-hjärtans-dag!

lottens vita och gröna sa...

det viktigaste är så enkelt, så vackert...hjärtekram till dig med.lotten

husnummer30 sa...

Så fint du skriver!

//Jill.

Mamma C sa...

En mycket fin dikt och tänkvärda ord.

Lilla Blanka sa...

Jättefin dikt Bea..så sanna ord..
Kraaaam vännen
Mia
PS Du skrev ju att du letar med ljus och lykta efter en tvättbräda (som den jag visade i mitt förra inlägg)..jag har sett en på Tradera för endast 25 kr om du är intresserad, bra mycket mindre än jag gav för min hihi typisk. Sök på "Äldre tvättbräda" så får du 2 träffar varav den ena är för 25 kr :)

MiaMaria sa...

Så vacker dikt!

Hoppas du haft en bra hjärte-dag!
Miamaria

stina sa...

Vad fint skrivet! En stor kram till dig från mig!

Anonym sa...

Vilket fantastiskt inlägg! Jag gillar verkligen de vackra och meningsfulla orden. :D

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Åååå så fint skrivet..läser med en tår i ögat.....
Den vill jag kopiera...å sända till mina kära.
Kram Pernilla

Dorthe ♥ sa...

Sitter här och ska försöka hitta bokstäverna på tangentbordet genom tårar Vackert så det gör ont!

Kramar
Dorthe

Anonym sa...

Vilken fin dikt!

Willewira sa...

Den var fin! Verkligen!

Starka sanna ord som man vill att ens barn ska ta till sig...

Kram Willewira

Flickan på landet sa...

Så vackert, man blir rörd!Så sant varenda ord!!

Ann-Catrin sa...

Oh jag ryser... så fina och tänkc värda ord!!
den bästa av heleger till dig och din familj!
Kramar A-C

Snäckornas sjö sa...

Så sant som det är skrivet! Bra att man blir påmind, när livet galopperar på och man är stressad...

Ditt förra inlägg var så roligt! Vilken grej! Själv skulle jag få klaustrofobiska känslor direkt ;-)

Kram

Amoroso sa...

Det var det mest sanna jag läst på länge.

Jes/Vita villa vila sa...

Å Bea, tårar trillar på min kind... Så fin dikt du skrivit...!

Stor kram!

Jes

Livet runt 35 sa...

Helt underbar dikt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...