söndag 16 mars 2008

Jag känner mig inte riktigt så här välkomnande...

...och vacker som Ylva Skarps skylt som jag ska ha i hallen när den är färdig.

Tre bokstäver till er. PMS! Detta monster som kommer inklampandes i kroppen ungefär samma tid varje månad och som lägger sorti på både kreativitet, ork och tålamod.

Nu har jag börjat äta Femal Balans och jag hoppas verkligen det ska fungera. För att pigga upp mig lite ska jag gå en solig lunchpromenad med barnen. Jag tänkte vi skulle försöka hitta vägar vi inte tidigare har gått, då brukar det bli extra roliga promenader. :-)

Maken ska installera röret för köksfläkten idag. Spännande!

Själv ska jag försöka förtränga allt jag bara BORDE göra eftersom jag ändå inte har någon möjlighet att utföra dem. Wish me luck! ;-)

Tack för era rara kommentarer om mitt lilla arrangemang på soffbordet. Gulle er!

Och Perelli vann...och jag sörjer att jag inte satsade 300 kronor på henne som vinnare igår som jag hade tänkt - då hade jag varit 240 kronor rikare idag. Hihi...
Nu väntar solen...och barnen.

Ha en underbar söndag!

Kram Bea
Calligraphy at its best. The talented maker of this "Welcome"sign is Ylva Skarp.

8 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

halloj bea! du femal balans funkade för mig, jag har haft lite såna bergochdalbanor förrut, nu är jag ju full av amningshormoner...då är man ju lite knäpp på ett annat sätt..ha det så gott, kram lotten

Stämningsfullt sa...

Hej!
Oj då! Ja pms är inte att leka med, hihi.
Hoppas du mår bättre efter promenaden!
Åh vad jag blir avis på din skylt! En sån ska jag nog också beställa en dag :)
Kram!

Ann-Catrin sa...

Ohh din skylt... jag gillar vekligen Ylva skarp.
tror jag ska ta mig en tur dit till hennes butik i sommar.
Pms.. hmm faktiskt varit förskonad från sånt.. men jag förstår det är jobbigt!
En promenad är alltid bra.. då får man igång kroppen både till kropp och själ!!
Kram A-C

Hem och Lycka sa...

Attans då, att du inte satsade menar jag ;-) Vacker skylt, visst textar hon underbart! kram!

Mamma C sa...

Skylten var jätte fin. Ja, idag har vädret varit helt underbart. Vilken kul grej för barnen, det blir ju som att gå på upptäcksfärd.
Kram Mamma C

Änglahem sa...

Jättefin skylt!! Har sett flera andra som har hennes fina skyltar, blir lite avis här nu!*hihi* så får man ju inte känna! fy på mig!!

PMS har jag tack och lov varit förskonad ifrån. Har ju hört hur väldigt jobbigt det kan vara. Inte kul just nu förstår jag.

Låter härligt med promenaden, hoppas ni kom iväg. Speciellt skönt om ni haft så fint väder som vi haft idag. Strålande sol HELA dagen! ett smärre under!

Tur att du inte satsade då, hade ju varit liteeee keligt idag då!

Ha det bra!
Kram
Ulrika

Kalkstenssommar sa...

Hej Bea!
Det är alltid lika roligt att komma "in" till dig. Du skriver så fina och bra texter, nära och med små aha upplevelser i!

Hoppas din dag varit bra!

Kram L

MODERN COUNTRY sa...

Oj Pms problemer her i gården og. Ja jeg skal fortelle deg at jeg kan gjennkjenne meg selv. Det går fra å være superblid til et stort troll i bare et og samme pustdrag. En annen bloggevenn gav meg litt informasjon om en "hormonspiral". Den hadde gjordt underverk for hennes humørsvigninger. Så vel verdt å undersøke!

For et vakkert skilt fra Ylva. Heldiggrisen! Har alltid beundret hennes arbeide...

Ha det så godt og så får vi håpe hormontrollet holder seg unna :))
Klem Aina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...