lördag 15 mars 2008

Jodå...den har kommit...

...våren alltså. Utomhus lyser härliga klasar av krokusar ikapp i rabatten och nyfikna tulpaner sticker upp sina vackra soltörstiga knoppar ur jorden. Grannbarnen cyklar och åker inlines.Inomhus har det också blivit lite mer vår. Fatet jag målade om här har fått en av huvudrollerna i vardagsrumsensemblen. Pyntad med skönblommande våreld, tesippor och murgröna nedstuckna i gråvit granitkross pryder den sin plats på soffbordet.



Jag känner att jag visst har underskattat vårelden. Visst är den vacker?


Jag tänkte att ni skulle få vara med och "tycka till" om utkastet till vårt nya kök. Maken har scannat in de stora underbara 3D-bilderna från Electrolux Home och från IKEA så de ska ni få ta del av så fort maken har sänt hem filerna. Nästan all tid utöver jobb och studier går till köksplaneringen nu. Maken är nu iväg och köper tak och pärlspont till hallen. Pirrigt! Det börjar bli synbara förändringar i utbyggnationen kan ni tro. :-)

Jag funderar återigen på hur det gått för er som provat på "Seterra". Det känns för övrigt bra att läsa att vi är fler som är lite si och så på att veckohandla. Den första delen av månadsinhandlingen är färdig.

Ikväll ska jag rösta på Charlotte. Jag tycker om Sannas bidrag också, jag har ju till och med fått förmånen att höra henne framföra den två gånger live på genrepet, men jag är tveksam till om den säljer totalt i ESC. BWO är häftigt självsäkra, men Charlotte får ändå min röst just för att låten satte sig direkt och för att det är den enda jag verkligen LÄNGTAT efter att få höra på radion på väg till jobbet. Och för att mina bara fullkomligt släpper allt och bara DANSAR av hjärtats lust varje gång de hör Charlottes låt. Säljande! :-D

Vem ska ni rösta på?

Kram Bea

12 kommentarer:

Änglahem sa...

Hej Bea,

Förstår att köksplaneringen tar upp det mesta av era tankar!! Så spännande så!! och då tillhör jag bara publiken, så jag kan tänka mig att du är upprymd!

Vem ska man rösta på??! Sorry inte Charlotte, inte för att hon inte är bra men hon har ju varit ETTA en gång. Låt någon annan få chansen, tycker jag då.....Rongedahls gör mig glad och dansig varje gång jag hör den! men sen har vi ju då BWO - I LOVE!!!
Kanske Sibel, den är ju väldigt vacker och hon kanske kan ro hem många baltröster*hoppas*. Som du ser är mitt huvud inte alls klar över vem som får min röst! Fortsätter tankeverksamheten....

Ha en skön lördagkväll!
Kram
Ulrika

Änglahem sa...

Jag menar inte baltröster utan öst europeiska röster! Se..mitt huvud är inte med*fniss*

Kram igen!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint du har gjort med blommorna! Härligt med något extra på bordet :)
Jag håller också på Charlotte! Tror att vi kan kamma hem rubbet med den låten/ henne :)
Ha en trevlig kväll.
Kram!

MiaMaria sa...

Här var det vårigt och fint!

Hejar också på Charlotte fast jag tror att det är många som kan ta hem det......I kväll får vi veta!

HA´det så gott!
Miamaria

Grindelunda sa...

Här lyser våren med sin frånvaro..i alla fall den härliga våren. Nu är det bara slask och drivor av grå snö och inte en tillstymmelse till krokusar.

Lyckos er som har köksplaner. Vi planerar ännu så länge i drömmarnas värld.

Jag håller på Amy!
Ha en skön lördagkväll/Gunilla

Jes/Vita villa vila sa...

Hej snäckan ☺

Här röstas det också på Charlotte - tror hon vinner stenhårt!

Önskar dig en härlig lördagkväll!

KRAM Jes

PS. Underbara bilder!!!

Karin sa...

Visst är vårelden söt - och underskattad! Varje blomma är ju som ett konstverk. Så mysigt och vårligt det ser ut hos dig. Ojoj nu börjar det snart. Jag har knappt hört något av bidragen så jag säger må bäste man/kvinna vinna. Ha en fortsätt fin helg! Kram Karin

Villa Hemma sa...

Spännande o roligt med nytt kök även om det tar kraft. Köket är ju ett jätteviktigt rum! Man vill så gärna att det blir helt rätt. Vi satte in vårt kök -03, björk. Då - helt rätt, nu p*ssgult..., älskar själva inredningen o planeringen - så nu är luckorna på lackering *spänd*

Vem som helst får vinna utom Christer... gärna Charlotte!

kram

lottens vita och gröna sa...

halloj bea!nu är gläden hos er stor, här grinar mina barn...det höll så allvarligt på amy, jaja för min del var det ok bara inte crister vann...vårelden är underbar, klartunderskattad och så lättskött! så fint du har det så underbart vålikt! kram och ha det bäst! lotten

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Afton!

Åh, det är ju så kul att göra om köket :)

Vi satt ett litet gäng på 6 personer och vi röstade för glatta livet på Nordman... Hjälpte inte.... Men Perellis låt funkar nog bra i ESC!

Matsedel är guld värt, men här görs det tyvärr bara periodvis trots att vi tycker det är såååå skönt när vi har en skriven. Borde ta tag i det. Igen *S*

Ha det gott!
Kram
Flisan.

Glitter och Marsipan sa...

Å,vilka fina vårbilder du har tagit.
Jag brukar kika in på din blogg.
Man blir verkligen inspirerad.
Ha det bra
/Anette

NICOLINAS BONING sa...

Åhh,vad spännande med byggnationen och planerandet!
Det är klart att bästa låten vann...men jag hade inte gråtit om tvillingarna hade vunnit:-)
Kram/Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...