lördag 27 december 2008

Angående rödvinsfläckar...

...som jag skrev om i mitt förra inlägg...så undrar jag om ni vet om det fungerar med de tips ni givit EFTER att man tvättat klädseln...alltså:

- Vanishspray
- galltvål
- olivtvål
- fläcksprayen från Hemtex

Är fläckarna helt fixerade efter att jag nu tvättat klädslarna i 60 grader tro?

Vet ni vad det lite komiska/ironiska i det hela var?
Svärmor frågade mig på julafton om jag hade något särskilt "ta bort" medel.
Det hade jag inte. Det var helt slut.

På juldagen fick jag ett "medel att ta bort ALLA rödvinsfläckar med på ALLA material" i ett julklappsbyte...när överdragen redan var tvättade och strukna.
Hihi...ödets ironi!

Jag ska prova medlet ändå. Det heter "Rajt" och ser man utifrån hemsidan så verkar det vara toppen. Imorgon ska jag utföra ett högst oberoende test av den så får vi se om den funkar. Rött vin på en bit lakan och så får vi se om fläcken verkligen trollas bort som det lovas i utsagan. :-)

Om det fungerar kan det ju faktiskt vara tips på en bra gåva till vinälskaren (och till min värdinna som vi alltid är hos på vinprovningarna...hihi).

Vi ses imorgon efter testningen med bildbevisen! :-)

Nu ska jag se på en DVD med maken, äta vitlöksbröd och vitt vin och räkor och sedan avsluta med popcorn. Jag ÄLSKAR mellandagarna!
(Jag har för övrigt varit ute med familjen och vänner och mellandagsshoppat hela dagen idag. Jisses vad lycklig jag är över mina tröjfynd...platsar i vilken utgåva av "Lantliv" som helst)

Kram Bea

12 kommentarer:

Nettan sa...

Lycka till med rödvinsfläckarna...(men hallå, är det INTE svärmor som ska ge sig på det ;0) ) !!

Kram Nettan

Hanna & Hugo sa...

Så tråkigt med rödvinsfläckar, hoppas det funkar, testa annrs galltvålen den tycker jag är riktigt bra.
Kram Maria

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Stackars svärmor...Den synen kan man nästan se framför sig av din berättelse. Förresten...stackars svärmor, var det verkligen jag som skrev det ;O)? Ha en bra helg och lycka till med vinfläckarna. Kram C

Y sa...

det var den där jag menade. För mig har den inte fungerat på fläckar som redan varit ett varv i maskin. Hoppas på bättre lycka för dig! god fortsättning

Anneli sa...

Lycka til med fläckarna... Vad kul med fynd, har inte hunnit det ännu...
God fortsättning och Kram/Annelie

Mamma C sa...

Hoppas det går vägen med dina rödvinsfläcka. Kul att du fyndat och är nöjd på rean oxå.
Kram mamma C

Anonym sa...

Min svärmor hon har ojat sig minnsan, glad över att det inte var HON som spillde vinet.
Jag får väl bara önska lycka till med experimentet imorgon!

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas rödvinsfläckbortagningsjakten gått lyssande. Oj har du hunnit vara på rea och dessutom blivit så nöjd,grattis. Har tittat runt på din blogg och vilka gulliga kaniner det dyker upp lite här och där. Kram Marie

Anonym sa...

Jag brukar bleka bort fläckar med bleksalt. Lägg plaggen i bleksalt under en ganska lång period. Själv brukar jag glömma bort mina små projekt och komma ihåg dem igen efter ett par dagar, men kortare tid kan nog gå det med... Och JA jag använder denna kur efter att jag tvättat plaggen.

Anonym sa...

Om borttagningsmedlet inte funkar kan du testa en annan variant; filmjölk! Låter konstigt men jag använder det på både fläckar av rödvin och hallon och blåbär och så... har dock inte testat efter att plagget varit tvättat.
Gör så att du värmer vanlig (3%) filmjölk i en gryta tills den skär sig. Då doppar man i fläckarna och gnuggar lite, kanske doppa igen, och gnugga, och sedan försvinner det. Det är ju klart värt ett försök på dina klädslar om det andra inte funkar....
Hoppas du får bort fläckarna!
God fortsättning!

Jeanette Hornbeck sa...

klorin?

du låter väldigt lugn och cool. bowling låter kul.

Kram & God fortsättning!

/Jea

Nilla sa...

Skrev i det andra inlägget också, men JA jag har fått bort gamla fläckar (som redan blivit tvättade) med Vanish spray!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...