lördag 6 december 2008

En spargris från Likasom

För en tid sedan fick jag ett paket. Idag får ni se innehållet i den...en spargris från Likasom Den kom med tolv stycken porslinsfärger och en liten pensel och så en helt vit söt liten porslinsgris. Jag passade på att måla den när barn och make var borta så jag skulle kunna hålla tungan rätt i munnen. Jag provade först att måla lite mönster på ett papper på sidan om.

Jag hade en tanke om att måla ett monogram så det skulle se ut som broderat, men det fick bli en fjäril...liknande den som mamma har på sin grav.

Jag vet inte varför det blev just den, kanske för att jag tänkt mycket på mormor och på mamma de senaste dagarna - på livet och på döden. Av den anledningen fick den även behålla sin klara vita färg och bli målad med kontrastsvart.

Nu har vi två stycken små grisar till som barnen ska få gå lösa på. Återstår att se vad det blir, men jag är ganska säker på att dottern målar sin rosa och sonen målar sin röd och svart. :-)
Det här är en fin julklapp för barnen att ge bort i present tycker jag. Kika även in Likasoms övriga sortiment. De har mycket fint från Kalikå, Himla, Polkadotdesgin, Oskar&Ellen och många, många fler.
Tillbaka till beställningarna! :-)

Ha en underbar lördag!

Kram Bea

9 kommentarer:

Millas hem sa...

Hejsan!
Så fin den lilla grisen blev, mysigt också att den liksom förknippas med något nu!
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, det är ju så i perioder och i synnerhet i denna tid. Att man tänker på de som inte finns med oss längre och som vi älskar.
Jag tycker att grisen är jättefin!
Och vilken kul grej:)
KRAM

Boktokig Eva Boström sa...

Vilken söt spargris!!!

Veronica sa...

Så söt lilla grisen är, och så unik den blev! Hoppas det är bra med dig och att di inte pysslar slut på dig nu...lite energi måste finnas kvar om du skall orka med dagen D (eller J, som i jul) också!

Kram Veroncia

Veronica sa...

Så söt lilla grisen är, och så unik den blev! Hoppas det är bra med dig och att di inte pysslar slut på dig nu...lite energi måste finnas kvar om du skall orka med dagen D (eller J, som i jul) också!

Kram Veroncia

Mamma C sa...

Den blev jättesöt din spargris.
Kram mamma c

Tulipa sa...

Jag har suttit här nu och läst flera inlägg. Jätteintressant att läsa om dig och hur du hinner med ditt pysslande!
Du verkar ju ha en väldigt hjälpande man, beundransvärt!
Du skapar så mycket kul och kretivt. Beundrar dig för att du verkar ha med dina barn i ganska mycket kreativt...det är ju inte alltid man har tålamod till det...
Kram Tulipa

Lilla huset på prärien sa...

Jag har varit in och tittat på alla fina sakerna de har på den sidan. Massor med roligt tycker jag! Min lilla docka älskar sin spargris och springer runt med den famnen vart hon än ska... tur att den är i plast för den får ju sig några törnar! Men till nästa år kanske det blir en sådan där fin porslinsgris att måla på.

Önskar dig en mysig andra advent!

Kram Jenny

Annelie Johnsson sa...

Hej!
Har nyss hittat din blogg, och oj vad många tips och ideèr man hittar här. Verkligen inspirerande. Det blir säkert fler besök framöver. Ha en bra 2:a advent.
Kram Annelie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...