söndag 7 december 2008

Golvdag?

(Sjaletter jag broderade i tisdags.)
Idag är det kanske dags att äntligen börja lägga in golvet i köket. Ord kan inte uttrycka vad jag känner för att ha nått till den milstolpen. Vi ska stöka ut sista skåpet som är kvar från förra köket. Köksbordet får tillfälligt stå i vardagsrummet.

Två lager vit, underbar, krämig färg ska på golvet. Ljuvligt!!! Det kniviga att hålla barnen (och oss vuxna) ifrån att tassa runt på golvet innan det härdat ordentligt! :-)
Igår målade maken balken igen för tredje gången. Det är svårt att täcka mörkbrunt trä, men nu börjar det bli så det krispigt vitt som vi längtat efter så länge.
Annars ska jag hålla mig här i arbetsrum/vardagsrum idag. Jag har tänkt att sy nya kuddar till soffan. Jag har ett tyg jag tänkt ha till julstrumpor, men när jag klämde och kände på det så kändes det så otroligt "vintrigt" så det får bli en fluffig kuddsymfoni istället.

Jag har planer på att sy klart samtliga kuddar till ikväll, så kanske får ni snart se bilder. Jag har tänkt våga mig på en applikation också, men det återstår att se hur det blir. En ren har jag tänkt i sådana fall.

...

Jag har en lite fråga...sonen har blivit helt rymdtokig. Vet ni om det finns några passande böcker/websidor/pysselböcker etc. som kan passa honom. (Han är fyra år) Det har fallit ner som en blixt från klar himmel (rymd?) och blivit till en fascination hos honom. Rymden...och dinosaurier, det är livet det. :-)
Nu ska jag göra frukost till lilla familjen och njuta av den sista måltiden i köket på naket, kallt betonggolv. :-D

Ha en ljuvlig andra advent!

Kram Bea

16 kommentarer:

Zizzi sa...

Jag vet inte riktigt var du bor. Men i gamla stan finns "science fiction book store" i stockholm. De har ganska mycket för äldre, men även en hörna för barn.
www.krabaten.se har lite rymd saker också, i alla fall i sin fysiska butik på kungsgatan i stockholm (den stora; de har två affärer mitt emot varann).
Kram cissi

Annika sa...

Här ska det iväg på loppis en tur.... o visst är det a o o att man har en förstående man i huset när man är pysseltokig...:) min har också alltid ställt upp på diverse uppdrag o tokigheter.... nu är ju mina barn stora så då får man sitta ifred men de var alltid med när de var yngre.... pysslade med sitt närmanna pysslade med sitt.... Kram Annika

Lilla fröken kavat sa...

Hej!
Fina schaletter du broderat!

Apropå sonens rymdintresse; kanske boken "Rymd-Rakel och Gubben i månen" av Martin Widmark kunde vara intressant. "Ut i rymden med Mulle Meck" handlar också om rymden, men den kanske är för lite äldre barn...

Ha en trevlig 2:a advent!

Mamma C sa...

Här ska det göras Mozartkulor och bjuda svärfar på middag. Ska nog plocka fram lite mera tomtar oxå. Ha en bra söndag.
Kram mamma C

fias pyssel sa...

Lycka till med köksgolvet! Det kommer säkert bli jättefint. Ang. rymdböcker så brukar det finnas bra böcker i presentshoparna på museer. Såg senast på Universeum en hel hylla med rymdsaker.

Pysselsyster sa...

Åååå, vad kul med golvet!
Jag har en liten tävling hos mig, välkommen in!

Kram, Vanilj

chokladblomma sa...

Lycka till med golvläggning och kuddar! Det verkar som ninhar fullt upp!
Ha det bra!
Kram

Veronica sa...

Så fint det kommer bli med nya golvet!

Jag är lite nyfiken på dina broderier på sjaletterna. Vad är det för typsnitt du använder? (Mönstret på bokstaven) JAg har lite funderingatr på att göra en märktavla, men behöver vackra bokstäver till det. Jag tänkte att du säkert har mängder av sådana, eller länkadresser till sidor med broderier. Maila gärna =o)

Stora julkramen från
Veronica

Min Skattkammare sa...

Hej Bea!
Hur har du det med röda vimplar, går det att få köpa?
jerle@telia.com
Jag kikar in hos dig nu och då, och njuter av ditt hantverk.
Härligt!
Kram Kicki

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad härligt att få ett nytt köksgolv färdigt till jul.

Hoppas att du och din familj har haft en härlig 2:advent.
Marie

Hem och Lycka sa...

Så himla spännande med köksgolvet, förstår att du längtar!

http://hemljuvahem.nu/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=25&products_id=324

http://hemljuvahem.nu/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=25&products_id=325

En sådan leksak fast riddare gjorde storsuccé som present till makens brorsbarn på 2 och 4 år.

kram

Anonym sa...

Hej hej!
Jaså du syr också änglavingar. Ja vi har väl lite lika smak när det gäller att sy! :-)De är ju inte jättesvåra att sy, men jag tycker de tar lite tid i alla fall att få till.

Som både imin man och min mamma sa: Änglavingar?, det ser mer ut som rymdraketer! Så du kan ju modifiera dem lite så har du ngt till sonen också! :-D

Kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Himmel vad du syr och hittar på...dina kuddar kommer att bli så fina......
Hoppas att du Bea får en bra vecka!
MiaMaria

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Här ska det oxå läggas golv idag !! Men EnVilsen får inget vitt :-( mannen vägrar . Men vi får ett golv i alla fall .
kan det här vara ngt för din "rymdgubbe" http://www.dltk-kids.com/Crafts/space/space.html
Ha det gott och njut av ditt golv nu !!
kram/Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Hej Bea! Hoppas helgen har varit bra. Du har någonting att hämta inne hos mig :)

Kram Jenny

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Å vad roligt! Snart får du dona i ditt nya kök!
Kram sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...