lördag 9 januari 2010

Sånt här görs inte längre

Ytterligare än orsak att längta till "förr"! :-)

Hoppas att ni har en underbar lördag.
Jag kan inte skriva mer "intressanta" saker än att jag sitter och syr vimplar...hihi...men det har blivit så att min sömnad mer och mer börjar likna ett "jobb" här hemma.
Maken stöttar upp till hundra procent med markskötseln och tar hand om barnen.
Barnen respekterar också det jag gör, kommer in och lånar kartonger, pratar en stund, målar eller skapar också på sina sätt.
"Kan jag hjälpa till"? frågar sonen ibland och då handlar det om att plocka fram tyger, rita mallar eller sortera vimplarna i upprepade mönster, räkna dem eller klippa kantband.
Ett riktigt litet "familjeföretag" med andra ord.
(Barnarbete pratar vi tyst om, särskilt som de båda tillsammans dammsög och moppade golvet i köket under tiden som jag surrade här vid symaskinen) ;-)

Ha en underbar lördag!

Kram Bea

2 kommentarer:

Livet på kyrkstigen sa...

Hej, jag läste att du sitter och syr vimplar. Jag beställde en av dig till mina barns lekstuga förut. Ville bara säga att vi är supernöjda med den!
Kram

Synnøve. sa...

Hej där.
Inte allt var väl kanske bättre förr....Tänk vad gjorde vi innan datorn kom. Inte för att den alltid är så bra.
Jag skulle vilja lära mig sy...
Måste nog försöka få tag i en rejäl maskin först. Har en som står i skåpet...

Ha nu en fin söndag.
Kramen Synnöve.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...